Turbeskrivelser 2014

Billede afslutning cyklisterHerunder kan du følge vores ture gennem sæsonen 2014:

Champagneløbet 31. december
Jeg repræsenterede Cyklisterne ved at deltage i årets Champagneløb. Det var rigtig sjovt og godt tilrettelagt med opgaver, der skulle løses undervejs på vores cykeltur rundt i byen. Johanne og jeg blev nr. 5 ud af syv hold. Det var vi godt tilfredse med. Bagefter hyggeligt samvær i klubben med champagne og kransekage.
Jeg siger tak for mange gode timer i 2014 og ønsker jer alle et GODT NYTÅR.
Jeg glæder mig til sæson 2015.
Hilsen Kirsten

KLUBTUR TIL SILKEBORG

I weekenden d. 27. – 28. september gik min første klubtur som medlem af CMS til Silkeborg. Eftersom jeg havde meldt fra til et andet spændende arrangement, er jeg rigtig glad for at kunne skrive, at det blev en fantastisk dejlig tur for mig! Det virkede også som om de øvrige 21 deltagere var godt tilfredse :o)
Vi startede ud fra klubhuset lørdag morgen kl 7:30, efter at cyklerne var blevet læsset på Kontor Syd’s lastbil aftenen forinden. Jørgen havde organiseret en lille bus til 9 personer, de øvrige kørte sammen i 3 private biler. Vejret var perfekt fra start til slut – hvor heldig har man lov til at være?
Ankomst til Silkeborg ca. kl. 9:45, vejret var perfekt og vi fik cyklerne ud af bilen, nogle klædte om i en fart – og snart var alle på farten. Først de hurtige drenge, dernæst de rappe piger – og til sidst vi adstadige cyklister. Jørgen havde som sædvanligt tilrettelagt en rigtig fin tur for cyklisterne i det smukke landskab omkring søerne. Jeg husker ikke ruten nøjagtig, men lørdagsturen gik over både Virklund, Ry og Himmelbjerget (hvor Jette og Margrethe ventede med vore madpakker) til Laven og Sejs hvor vi nød eftermiddagskaffen på Ålekroen. Det blev til 52 kilometer op og ned ad bakkerne, den værste havde vist en stigning på 14% – den tog godt nok pusten fra nogle af os! Godt jeg havde lånt en god, let cykel med 3 x flere gear end min gamle tunge – ellers tror jeg nok, at jeg var blevet vandrende turist i Silkeborg By!!
Tilbage på vandrehjemmet blev vi så rigtig indkvarteret, fik et tiltrængt bad og for nogle af os en dejlig spadseretur langs Gudenåen. Silkeborg er en smuk og spændende by som helt sikkert er et besøg værd en anden gang. Vandrerhjemmet er rigtig hyggeligt, faciliteter og omgivelser er fine, og personalet venligt og imødekommende.
Kl. 18:30 blev der serveret dejlig mørbradgryde og kartoffelmos med diverse lækre salater. Desserten var islagkage, vinen flød i rigelige mængder, så snakken gik lystigt. For mig var det sjovt at møde tidligere kolleger og gamle bekendte, som jeg ikke vidste var aktive i klubben. Turen er også en god anledning til at lære de der cykler på andre hold at kende. Det kan varmt anbefales.
Søndag morgen oprandt også med smukt vejr, lidt lunere end om lørdagen. Efter et overdådigt morgenmåltid og smøring af madpakker var alle i sadlerne. En vis gammel kone mere øm i rumpetten end godt var, – men det har alle vist prøvet på et eller andet tidspunkt!!
Turen gik søndag nordvest ud ad byen over bl.a. Kragelund, Klosterlund, Engesvang og Funder Kirkeby. En del af ruten kørte vi på hærvejen. Dagens etape var knap så kuperet som lørdagens, og det blev da også til 46 km i stedet for de 35 som var planlagt. Tilbage på vandrerhjemmet spiste vi vore madpakker i dejligt solskin i haven, der ligger lige ned til Gudenåen.
Lastbilen blev læsset med cyklerne og bilerne med lidt trætte folk. Så gik turen igen mod Sønderborg, hvor vi ankom ved 16 tiden. Jeg vil gerne sige tak til alle jer der har været involveret i planlægning og afvikling af denne tur, – det var en dejlig oplevelse. I det hele taget fortjener foreningen ros for den måde I tager imod nye medlemmer, – det har gjort at jeg har lyst til også at møde op til næste sæson. TAK – særligt selvfølgelig til cyklisterne!

Birte Oksen Møller

Tirsdag den 30. september
Tirsdag d. 30. september mødtes 10 cyklister for sidste gang i sæsonen. Denne gang hos Hanne og Eduard, der havde inviteret på afslutningskaffe m.m.
Da det havde øset ned hele den udslagne dag, – og det stadig ikke rigtig så ud til at holde helt op, skulle vi lige bruge lidt tid på at overbevise hinanden om, at vi selvfølgelig skulle afsted, på den lidt kortere tur Jørgen havde planlagt! For første (og i sagens natur også sidste) gang i denne sæson startede vi ud i silende regn. Faktisk har der vist kun været én gang tidligere, hvor der sidst på turen rigtig blev regnvejr.
Fra Poppelhegnet gik det ud gennem Vollerup – ind over Kirke Hørup – Miang – Maibøl – Høruphav – Lambjerg – Vollerup og med stien tilbage til Poppelhegnet. Jeg aner ikke hvor mange kilometer det blev til, men det var en fin tur trods vekslende grader af regn. Ingen var optaget af kilometerantal, da vi nåede tilbage til start, – alle tænkte kun på at få det klamme tøj af og komme ind til det veldækkede bord :o)
Det blev en rigtig hyggelig aften, – snakken gik livligt. Hanne havde bagt de lækreste boller og serverede dem med gode oste. Dejlig æblekage fik vi sandelig også! Jørgen fik en lille erkendtlighed for sit store engagement, – men det var svært at skaffe sig ørenlyd til at holde ”taler” – det var der dog nogle der forsøgte på. Vi diskuterede kort om vi skulle fortsætte med at skrive om vore ture, hvilket der var bred enighed om. Så Gitte må gerne fortsætte med at ”plage” os!
På mine egne vegne vil jeg også gerne her, sige TAK for min første sæson i CMS. I har været meget venlige, hjælpsomme og imødekommende. Det betyder meget i en klub / forening hvordan man som ny føler sig modtaget af de ”gamle”.

V.h. Birte Oksen Møller

Tirsdag den 23. september
Næstsidste cykeltur i denne sæson den 23/9 . Vi startede 9 cyklister , kørte over broen , op til Grønnekærvej og til Dybbøl , derefter ud til rundkørselen , og mod Nybøl. Derfra til Broager , ned gennem byen , og mod Skelde , til Dynt , videre til Vemmingbund , op på Flensborg landevej , hvor vi igen endte ved Dybbøl. Her blev der sagt mojn , og på gensyn næste tirsdag . Turen var ca . 36 km , med et snit på næsten 21 . Der var blevet mørkt , da vi nåede hjem , men alle havde lys på deres cykler. Hilsen Connie

Tirsdag den 16. september
Vi var 8 cyklister der mødtes på en dejlig sensommer aften og cyklede en dejlig tur ca. 30 km. Ned om havnefronten videre af friheds alle videre af Borgmester Andersensvej til Søndre Landevej ud til Hørup havn hvor vi fik lidt orientering af Jørgen videre til Mintebjerg over Mjang og så mod Augustenborg og Spang hvor vi sagde tak for i aften .
MVH. Mogens

Tirsdag den 9. september
Da hverken Jørgen eller Gitte var til stede, havde Kirsten været så venlig at lave en rigtig fin tur.
Den startede ved klubben i strid blæst, men det kan jo ikke skræmme hærdede cyklister, som os. Vi var 8 stykker.
Ad Nr. Havnegade, over Chr.d. X.s Bro, Dybbølgade, Aabenraavej → motorvejsrundkørslerne → Ragebøl videre ad Gl. Landevej (her tog en af os afsked og lavede sin egen alternative rute.) Ind på Tørvemosen under motorvejen til Stenderup. Ad Bøgevej forbi Nybøl Mølle, som vi snart har kørt forbi mange gange, men den er lige hyggelig at se på hver gang. Denne gang fortsatte vi videre ud til Cosmosegård på Amtsvejen mod Adsbøl videre til Gråsten.
På torvet i Gråsten holdt vi pause, og fik en snak om cykellygter, da der var noget mørkt i vejret. Nogle af os måtte afprøve lygterne.
Vi fortsatte ad Borggade, Ahlefeldvej, Sildekulevej → Egernsund Brovej. En spærret cykelsti med henvisning til modsatte side blev ignoreret. Vi tog chancen og kom helskindet over broen til Egernsund.
Herfra cyklede vi den direkte vej til Sønderborg, og med vinden i ryggen gik det stærkt. Lidt uden for Broager gav der et par drypper regn, men ikke noget at skrive hjem om.
Ved Dybbøl Historiecenter holdt vi pause og tog afsked for den aften. Vi havde nok cyklet ca. 34- 37 km.
Tak for endnu en god og hyggelig aften.
Hilsen Birthe C.

Søndag den 7. september
Birgit og jeg støttede kampen mod kræft ved at cykle 25 km ruten i TRÆD TIL løbet. Vi var enige om, at der manglede en rute mellem 25 og 65 km, men vi havde en hyggelig tur og en rigtig hyggedag. Vejret var perfekt, og bagefter fik vi os en pølse, en øl og en kop kaffe på pladsen og nød stemningen og samværet med de mange cykeldeltagere.
M.v.h. Kirsten

Tirsdag den 2. september
Mødt : Conny, Birgit, Kirsten, Gitte, Birthe, Rasmus, Mogens, Hans og Johannes.
Turen i aften gik op forbi rensningsanlæg, Vestermark, Arnkildgade. Ved Als Motor til venstre ad Nørrekobbel til Ulkebøl. Forbi Brugsen ud til Præstegårdsvej. I lyskryds Augustenborg Landevej mod Augustenborg. Pause ved Spang samkørselsplads.
Ved Ketting holdt vi opsamling med udsigt over Ketting Nor. Op ad Egen bakke. I kryds før Guderup mod Fynshav. Ved den gamle smed i Østerholm og Kanalvej mod Hundslev opsamling. Videre mod Hundslev. Ved Hundslev Kro op ad bakken til landevejen (Almsted- Guderup) Til venstre mod Lillemølle, ved Lillemølle mod Ketting. I Ketting mod Sønderborg. Opsamling ved Augustenborg. Ved Spang samkørselsplads samling og afsked for i aften.
Tak for turen der var ca. 35-40 km.
M.v.h. Johannes
( Igen et fantastisk godt vejr.)

Tirsdag den 26. august
Efter en periode med ekstremt dårligt og omskifteligt vejr fik vi foræret den skønneste sensommeraften med sol og stille vejr. Vi var syv cyklister, der kørte omkring 37 km via Dybbøl Banke, Nybøl, forbi Nøffelskoven op til Nybøl Mølle og til Avnbøl, hvorefter vi kørte mod Vester Sottrup, men blev så enige om i stedet at cykle over Ullerup, Blans via Blansgårdsmark, Øster Snogbæk, Nydam, Ravnskobbel og derfra lige hjem. Igen en dejlig aften, som jeg håber, vi får flere af den kommende og sidste måned i sæsonen. Sommeren og cykelsæsonen er igen gået alt for stærkt, men sådan er det jo, når man føler sig godt tilpas og nyder det.
Tak for turen

Tirsdag den 19. august
Da klokken var 10 minutter i afgang, stod regnen ned i stænger, Gitte lavede så en god kop kaffe, og imens vi drak den, og spiste en chokoladefrø, dukkede Birgit også op, samtidig med at regnen holdt op og solen skinnede igen.
Nu var vi så 6 friske cyklister, der med vinden i ryggen kørte op ad bakken mod Vestervark og Nørrekobbel, Stenager, Præstegårdsvej, Stationsvej, Borrevej over Borgmester Andersensvej og igennem skoven ad Katrinelund.
Her drejede vi ind på Søndre Landevej mod Hørup Hav, ved Skovbyvej drejede vi til højre op forbi Mintebjerg Mosteri Senere til venstre mod Lebøl og Tandslet.
Her tog vi retning mod Kirke Hørup, Vestervej, Lambjergskov til Vollerup. Derefter stisystemet langs Augustenborg Landevej og helt til Grundtvigs alle.
Her havde vi sagt farvel til 3, og her sluttede så en dejlig aftentur uden regn.

Tirsdag den 12. august

Ved fælles hjælp lappes cyklen

Vi var 7 der mødtes på bænken uden for klubhuset og lurede lidt på de sorte skyer der trak op. Præcis kl 18 begyndte de første dråber at falde, men vi lod os ikke afskrække!
Turen gik hen langs havnen, Strandpromenaden, Borgmester Andersensvej – ud til Høruphav hvor Birgit cykel punkterede. Heldigvis havde hun en slange med og Jørgen var gentleman og skiftede slangen for hende. I mellemtiden var der så nogle der udnyttede pausen til at plukke og spise brombær. Jeg benyttede mig af lejligheden til at studere og afprøve et par af de andres cykler, – i erkendelse af at min (eller også er det bare mig) har lidt svært ved at følge med!
Regnen var for længst holdt op, og turen fortsatte i dejligt solskin til Vollerup, ind gennem Ulkebøl, over motorvejsbroen ud til lufthavnen. Her blev vi pludselig til 8 da vi mødte Johanne der kom cyklende imod os. Hun valgte at vende om og følges med os. Vi holdt en lille pause ved T-krydset i Kær, da havde vi ifølge Jørgens computer cyklet 28,9 km. Ved forbrændingen valgte nogen at cykle en tur ud med Skydebanevej ned til vandet. Jeg fortsatte ligeud til Nørrekobbel, og var hjemme i Vollerup kl. 20:10. De fleste fik vel cyklet omkring 32-33 km.
Tak til turleder Jørgen, det er rart at du er flink til at køre tilbage i geledderne for at se om vi alle er med.
Skrevet af Birte O .Møller

Tirsdag den 5. august

Endnu en herlig cykletur er slut.

Denne gang var vi 10 friske cyklister, der tog turen langs havnen, over Chr.d. X.s bro videre ad Åbenråvej til Ragebøl. Ragebølskovvej, Sandbjergvej forbi Sandbjerg Slot, Nydamvej over Fuglsang, Sottrup mark. Via Gl. Landevej over Tørvemosen til Stenderup. Her fik vi følge af endnu en ”racer”.  En sort labrador tog kampen op, men måtte desværre opgive, da den skulle besørge sin nødtørft.

Vi tog videre ad Bøgevej forbi Nybøl Mølle ad Møllevej til Nybøl, og selvfølgelig ”bjergetapen” Smøl Voldtil Broager. Herefter smuttede vi lige en tur til Vemmingbund, inden vi vendte næsen mod Sønderborg igen. Ved Dybbøl Mølle tog vi afsked og kørte i hver sit tempo hjemover.

Dejlig tur i naturen hvor vi mødte bl. a. rådyr undervejs. Vejret super og ca. 37 km fik vi kørt.

V.h. Birthe C.

Tirsdag den 29. juli
Temperaturen har i dag været oppe på 30 gr., så vi trak ind i klubhuset, da vi kom.
Og jeg synes godt, man kan sige, at vi er et hold, der kan klare lidt af hvert og alligevel evner at holde sammen på flokken, så forskellige vi end er.
Vi var 9, der tog fra klubhuset, 6 valgte serpentinerstien og 3 valgte at køre op forbi rensningsanlægget. I Spang kom yderligere 2 til, så var vi 11. På vejen ud mod Fynshav var der en, der cyklede en anden vej for at komme ud og bade, så nu var vi 10, der fulgtes ad ud mod Fynshav, hvor vi drejede til venstre ind mod Notmark. Her spiste vi Hannes medbragte blommer – uhm det var godt. Herefter forbi Notmark kirke og til Hundslev, hvor vi kørte til venstre mod Ketting. Her aftalte vi, at næste mødested var samkøringspladsen ved Spang. 4 af os kørte direkte til Augustenborg, og 6 valgte turen over Sebbelev. Da vi nærmede os Spang, kom Hans alligevel først, selvom han havde taget den lange tur over Sebbelev.
Gennemsnitsfarten lå mellem 18,5 og ca. 22, da vi sammenlignede. De fleste af os kørte hjem herfra, og da jeg var hjemme, havde jeg kørt 34 km. Men jeg tror nok, at 2 valgte en omvej forbi lufthavnen.
Det var en fantastisk aften at cykle med en let, kølende vind flere steder på ruten.

Tirsdag den 22. juli
Fint vejr, lidt varmt måske.
Vi kører ad N.Vesthavnsvej, Arnkildgade, Løkken over den gamle bro. Åbenråvej, rundkørsel opsamling. Videre mod Ragebøl, Sandbjerg Slot opsamling.
Jeg kan ikke huske de enkelte vejnavne. Via ”møllegården” Ø. Snogbæk, V.Snogbæk, Baså, V. Sottrup. Via Lundsgårdsvej imod Nybøl Mølle, Nybøl lige ud i rundkørslen, Broager opsamling. Sønderborg ned ad Grønnekærvej, gamle bro.
Slut 36- 40 km. Tid ca. 2 tm.
Problem måske for mange stærke ryttere. Min vurdering.
Hej Johannes C.

Tirsdag den 15. juli
Jørgen kom cyklende efter en dejlig ferie til Italien. Han havde cyklet 1000 km dernede, så nu skulle vi også i sadlen!
Jeg havde gættet, at vi skulle op ad bakke og ganske rigtigt. Vi skulle mod Dybbøl. Turen gik op af Dybbøløstenvej – en fin start!
Derefter kørte vi ud til motorvejen mod Stenderup. Vi kørte forbi en kirke, som jeg aldrig har set før. Jeg fik at vide, at det var Stenderup frimenighedskirke. Turen gik så videre til Nybøl, forbi nogle teglværker til Broager. Da vi kom til Broager væltede Irene desværre. Hun var ved godt mod, men forslået, så hun ringede efter sin mand. Jeg har senere hørt , at de kørte på skadestuen, hvor hun blev behandlet. God bedring, Irene. Fra Broager kørte vi til Vemmingbund og derfra tilbage til Dybbøl, hvor vi sagde tak for en dejlig tur. Eduard og jeg havde cyklet 39 km inden vi var hjemme.

Hilsen Hanne
P.S. Jeg mener, vi var 11 den dag / Gitte

Tirsdag den 8. juli
Vi var 7 friske cyklister mødt op til dagens etape.
Skulle turen være 30 eller 40 km.? …… 30 blev vi enige om og kørte til Kær og mod Ormstoft ( i stedet for at tage turen Kær halvø rundt.) Videre til Ulkebøl, Augustenborg, Bro, hvor vi kørte gennem viadukten og tilbage ad cykelstien mod Sønderborg. Kørte fra til Lambjerg, gennem Kirkehørup, Miang, over til Majbøl. Her tog vi afsked med en cyklist. Vi andre 6 fortsatte tværs over til Mintebjerg, Høruphav og ad Sønder Landevej til Sønderborg, hvor vi tog afsked efterhånden som vi kom ind i byen.
Det blev til ca. 36 km.
En meget varm tur, idet der var tordenluft, klamt og varmt. Men ok! De havde da holdt aftalen, vejrguderne. Lige til vi kom hjem. Og – Vores proteinbehov blev vist dækket for den aften med alle de dyr vi fik slugt. Velbekomme. 🙂
Mange tak for en hyggelig aften.
V.h. Birthe C.

Tirsdag den 1. juli
Rasmus havde lavet en tur omkring lufthavnen, Ulkebøldam, stien ved Humlehøj, Grundtvigsalle, Friheds Alle, Hertug Hans vej og langs havnen tilbage til klubben. En skam du ikke selv kunne være med Rasmus, men vi fik da vinket til dig undervejs 
Vejret havde været uberegneligt hele dagen, og vi var kun seks deltagere på cyklist-holdet. Sandsynligvis er ferietiden også ved at have indflydelse på deltagerantallet, men det er dejligt, at vi ikke stopper helt i denne periode.
Tilbage i klubben var Lars i fuld gang med pølserne på grillen, og Mogens gik i gang med at varme brødene. Det blev en rigtig hyggelig aften.
Hilsen Kirsten

Tirsdag den 24. juni
Der mødte 10 cyklister op ved klubhuset til den ugentlige motions-cykeltur.
Da Jørgen var optaget andetsteds, havde Gitte påtaget sig at lede turen. Vi var som sæd-
vanlig spændte på, hvor vi skulle hen. Gitte udløste imidlertid hurtigt spændingen – vi
skulle til Brunsnæs. Det var der ingen, der var kede af, så vi sprang alle på jernhestene og kørte af sted.
Kort efter start var der en af deltagerne, der fik tandpine – og så var vi 9. På Dybbøl Banke mødte vi en formentlig dement dame, der måtte følges hjem – og så var vi 8.
Med et par opsamlings-hvilepauser undervejs gennemførte vi 8 turen over Broager og
Cathrinesminde til Brunsnæs, hvor vi holdt en lille pause og nød stedets naturskønhed.
Derefter gik turen over Iller til Broager og hjem. Vi kørte i alt 39 kilometer.

Tak for en god tur og samværet!
Eduard

Søndag den 22. juni
Fryndesholm Løbet

I gode venners lag er det ingen sag at cykle 35 km (som blev til 39 km), selvom det blæste rimelig kraftigt og samtlige bakker i området skulle forceres. Og vi fra Cyklistholdet nød virkelig den flotte tur, og i den sædvanlige ånd besluttede vi at følges ad, så vi ikke ”tabte” nogen. Trods dette blev gennemsnitsfarten alligevel over 17 km/t.
Efter turen sad vi afslappet og spiste pølser og kage og drak kaffe, mens vi så alle de hurtige fra 75 km og 110 km komme tilbage, de fleste godt forpustet efter en høj gennemsnitsfart.
Jeg blev både glad og stolt, da jeg før løbet hørte nogen sige ”Her er godt nok mange fra Kontor Syd eller ……….”. Det bliver der alligevel lagt mærke til. Jeg vil tro, vi var mellem 15 og 20 fra CMS. Så Svend Aage Kjær får god reklame.
Ja, vi var faktisk så mange, at der også blev tid til et væddemål, da vi knap kunne kende hinanden bag fra.
Vi var vist alle enige om, at det blev en god og hyggelig solskinsdag.

Tirsdag den 17. juni
Forrige tirsdag aftalte vi, at vi gerne ville cykle en tur til Kegnæs , men frem og tilbage blev lidt for langt for os. Derfor puttede vi cyklerne i biler og trailer, og kørte til Drejby camping , hvorfra vi cyklede ud . Mogens var dog frisk , så han cyklede fra Sønderborg og hjem igen , flot klaret. Vi var 12 cyklister der drog af sted , ud til midt på Kegnæs , hvor vi drejede af til Kegnæs færge , fulgte vejen, kørte til Sønderby , ned til Sønderby camping , hvor vi fik en stor og lækker vaffelis , derefter til Østerby , ned over Damkobbel , atter mod Sønderby , men ind gennem Skoven , derefter igen mod Østerby , forsætter ud til Bredsten , og tilbage over Drejet , til Drejby camping . Turen blev på ca. 29 km. Dejlig og flot tur.

Connie

Tirsdag den 10. juni
Jeg skal efter bedste evne, prøve at genskabe turen i tirsdags. Kirsten havde lavet en meget hyggelig tur, og vi var igen 8 afsted med godt humør.
Langs havnen og over den gamle bro, ad Åbenråvej til Ullerup, Avnbøl, Blans, Øster Snogbæk, Øster Sottrup og tilbage af Åbenråvej, ved Rema 1000 sagde vi Mojn, og tak for en god tur på ca. 39 km.

Tirsdag den 3. juni
Vi var 8 friske cyklister mødt op til en tur i det dejlige sommervejr.
Turen startede hen langs havnen og over Kong Christian den 10.´s bro, videre ad Aabenraavej, Dybøløstenvej, Hørtoftvej, og til motorvejen, hvor vi kørte videre ind over Stenderup og til Nybøl Mølle. Her drejede vi ind mod Avnbøl, men halvvejs mod Avnbøl, drejede vi mod V. Sottrup. Her havde vi et lille uheld, dog ikke alvorligt. Fra Sottrup gik turen til Ø – Sottrup og ned over Sandbjerg, videre ad Ravnskobbel og ved Ragebøl igen mod Sønderborg.
Turen blev på ca. 30 km. Tak for en fantastisk tur. Det er en fornøjelse at kunne holde sammen på os alle og nyde turene sammen.

Mvh. Jørgen

Tirsdag den 27. maj
En dejlig cykelaften og god motionstur i med- og modvind. Huhej, hvor det gik op af Grønnekærvej med vinden i ryggen og derefter i fuld fart til Egernsund, hvor vi drejede op mod vinden med retning hjemad over Gråsten, Adsbøl, Bøgevej, Nybøl Mølle, Stenderup, Dybbøl og Ragebøl, i alt omkring 34 km med overraskende godt gennemsnit.
Tak til Gitte og Irene for en god rute og også tak til Mogens, Rasmus, Birgit og Birthe for godt selskab og fællesskab.

Tirsdag den 20. maj
Solen skinnede fra en skyfri himmel . Vi startede 10 friske cyklister ud mod Kær og tog den lille bro over omfartsvejen til Ulkebøl , derefter med kurs mod Mjanghøj, over Tovrup , derefter kurs mod Tandslet , drejede af mod Mintebjerg , herefter mod Høruphav , hvor vi holdt en lille pause. Turen gik derefter mod Sønderborg, Ved Borgmester Andersensvej kørte hver især hjem . Da jeg nåede hjem til Margretheparken , havde jeg cyklet godt 39 km. med et snit på 21. En dejlig aftencykeltur 🙂
Mvh. Connie

Tirsdag den 13. maj
Vejrguderne havde endnu engang lyttet til cyklisternes bønner.
Efter lidt snak frem og tilbage om en rute ( idet der var nogen blæst, ) begav vi – 7 cyklister – os af sted ad Nørre Havnegade, Nørrekobbel, Grundtvigsallé til Sønder Landevej, videre via Huholt til Vollerup, hvor vi nød en hurtig forfriskning hos Birte i Pytgade.
Vi fortsatte ad Mommarkvej til Ulkebøl. Her tog vi afsked med Birte og drog mod Kær. Ad Nørremark mod lufthavnen fik vi vores sag for med kraftig modvind, men vi fortsatte i raske fjed heppet af lærkesang og lidt solskin. ”Guleroden” var ramsløg… dem måtte vi se og dufte i skoven ud mod Arnkilsøre. Rigtig dejligt.
Hjemturen gik gennem Skovhuse, Hestehave og Vestermark. Holdet hilste af og delte sig ved Nørre Havnegade.
En rigtig dejlig tur på 26- 27 km. + det løse i tørvejr, selv om det havde regnet hele dagen.
Tak for i aften
Hilsen Birthe C

Tirsdag den 6. maj
Vejrudsigten lovede både byger og regn i Sønderborg området. Derfor besluttede jeg at bage en rabarberkage i tilfælde af, at regnen sendte os hjem. Da der var stemning for kaffe og kage i klubhuset, tog vi en kort tur, og ganske rigtigt begyndte det at regne (dog kun ganske lidt), da vi var tilbage ved klubhuset.
Det var hyggeligt at få snakket lidt med hinanden. Jørgen fortalte, at afslutningsturen er planlagt til weekenden 27. – 28. september 2014, hvor vi skal bo på Vandrerhjemmet i Silkeborg. Nærmere information kommer, men vi skal melde tilbage senest 17. juli, om vi ønsker at deltage. Så sæt endelig kryds i kalenderen.
Ingen af de mødte ville med til Haderslev Næs, men derimod ville nogle med til Fryndesholm løbet den 22. juni.
Vi var 10 Cyklister i alt, hvoraf den ene var med for første gang, men han har nok smugtrænet, for han klarede det uden problemer. Turen gik mod Sandbjerg, ad Fuglsangvej til Øster Sottrup, Vester Sottrup og Gl. Landevej mod Sønderborg. Tilbage ved klubhuset havde vi cyklet ca. 22 km.

Tirsdag den 29. april
På sidste tirsdagstur i april deltog 11 friske cyklister, og vi kørte op ad bakken med kurs mod Kær. Rundt forbi lufthavnen, tilbage mod Kær ad Kær Bygade.
Videre ad Vestermark,Arnkilgade, ned omkring havnen og slottet, langs vandet, Hertug Hansvej, Friheds Alle, Borgmester Andersensvej, ad Sønderlandevej til Hørup Hav.
Her opsamling og lidt snak, videre gik det ad Lambjergskovvej, og stien til Spang Vade, Augustenborg Landevej til Grundtvigs Alle, hvor vi sagde farvel efter en dejlig tur i et fantastisk forårsvejr.
Turen blev på ca. 34 km.
Jeg kan desværre ikke deltage nogle uger p.g.a. operation i højre hånd.
Jeg vil ønske jer nogle gode ture til vi ses igen.

V.H.

Tirsdag den 22. april
14 cyklister var mødt frem til tur i dejligt vejr , vi tog den op af bakken ud mod Arnkild og rundt ved lufthavnen derfra videre til Ulkebøl forbi kirken og videre mod Augustenborg hvor vi drejer ind ved Langdel op af Stavensbølgade og ud mod rundkørslen hvorfra vi så kører ind mod Sønderborg igen . En dejlig tur med en flok glade Cyklister.
Hilsen Mogens

Tirsdag den 15. april
I fint solskinsvejr, men med nogen blæst , mødte 14 cyklister op og tog ud på en fin tilrettelagt tur på ca 27 km af ”stedfortrædende turleder ”Johanne, som iøvrigt var godt kørende på sin nye racer :o)
Kursen gik mod Sundevedsiden til Sandbjerg slot, hvor vi holdt en lille pause og nød læ og solskin med et flot kig ud over søen, hvor ænderne allerede havde fået ællinger. Efter en snak om hvordan man trækker vejret rigtig under cykling, gik det videre til Øster-og Vester Sottrup, og på vejen kunne vi beundre de første grønne blade på bøgene, hvis man ellers havde luft og overskud. Turen forsatte mod Stenderup og Dybbøl. Meningen var vist vi skulle have været over Ragebøl retur, men vi endte på Dybbøl Banke og ned af Grønnekærvej i fuld fart og igen med flot udsigt. Efter at være kommet godt over Den gamle bro og efter lidt frafald undervejs, skiltes vejene her.
Tak for en dejlig tur til jer alle, ses desværre ikke næste tirsdag, men skal nok tænke på jer, når jeg cykler rundt på Mallorca,
Hilsen Karin

Søndag den 13. april – 3. dag i trænings weekenden
Den sidste træningsdag mødte seks cyklister. Efter den fælles morgenmad cyklede vi mod Skovby, men drejede af ved Vibøge og kørte over Lysabild til Tandslet via Lille Mommarkvej. Efter Tandslet gik det mod Miang og videre hjemefter langs Augustenborg Landevej til Ulkebøl, hvor Johanne gav en sildemad, inden vi takkede af efter en fantastisk weekend.
Vejret var fint alle tre dage. Vestenvinden var dog godt nok lidt af en drillepind på den allersidste del af turen, men pyt, vi rottede os sammen og kom ved fælles hjælp godt igennem den stærke blæst. Det har været en kanon weekend med masser af oplevelser, hygge og socialt samvær ikke mindst sammen med motionisterne ved de dejlige måltider i klubhuset før og efter turene.
Søndag blev det til omtrent 40 km. Jeg fik cyklet i alt 120 km i weekenden. TAK til alle. Jeg håber, succes’en bliver gentaget.

Lørdag den 12. april – 2. dag i trænings weekenden
Vi mødtes i klubhuset kl. 9.00 til en dejlig gang morgenmad og en snak om, hvordan musklerne nu havde det fra i går. Kl. 10 startede vi på cykelturen. Jørgen på MTB’eren, som havde fået repareret kæden, og Johanne på en splinter ny racer, så der forventes nok ekstra fart i dag. Vi var 8 friske cyklister som startede ud i lige så frisk vejr lidt køligt fra morgenstunden, men det blev bedre senere på turen og solen kom frem og hævede temperaturen nogle grader.
Turen gik fra klubhuset op over Dybbøl banke via Vemmingbund til Dynt, hvor Tina sluttede sig til os, og så var vi 9 cyklister. Turen gik videre ned gennem Broager til Gråsten, Adsbøl, Kobberholm, Avnbøl, Ullerup til V. Sottrup. Her drejede Tina igen fra for at køre hjem. Rigtig godt gået Tina.
Så var vi igen 8, og vi kørte videre ad Gl. Landevej til Ragebøl og direkte til Sønderborg, hvor vi tog afsked med hinanden ved Kaj’s Bageri på Dybbølgade. En rigtig dejlig og udfordrende tur for de fleste. Hvordan musklerne har det i morgen vides ikke, men der er mulighed for at fylde energi på depoterne i aften.
Tak for en dejlig tur til alle i dejlige mennesker.
Hans

Fredag den 11. april – 1. dag i trænings weekenden
Vi mødtes ved klubhuset kl. 17.30 i dejligt solskins vejr. Vi var 8 cyklister. Vi startede fra klubhuset, med at tage bakken op forbi rensningsanlægget. Vi kom kun halvvejs op, så sprang Jørgens cykelkæde. Dårlig start, men Gitte tilbød, at han måtte låne en herre cykle af hende. Jørgen kørte i bil til Gitte og vi andre cyklede via Nørrekobbel til Ulkebøl. Herre cyklen blev pumpet, det var et par år siden den var brugt og ikke lige Jørgens model:), en ældre model med fodbremse og 7 gear. Fra Gitte gik turen via Spang mod Augustenborg, herfra mod Mjang. I Mjang stødte Monika til os, så nu var vi 9 cyklister på tur. Fra Mjang gik turen mod Hørup, herfra med den nye cykelsti bag om Katkær til Vollerup. Fra Vollerup over Huholt til Sdr. Landevej, Borgmester Andersensvej og langs havnen til klubhuset. I klubhuset var suppen næsten klar, kun kødbollerne manglede, men de blev hurtigt lunet. En dejlig og hyggelig cykeltur på 30 km. Jørgen klarede turen i flot stil, fik brugt lidt andre muskler end normalt, men det mærker han nok først rigtig i morgen:).
Johanne

Tirsdag den 8. april
Tirsdagsvejret havde ikke set lovende ud, men man er vel cyklist! Vejret blev – som mange gange før – cykelvenligt om aftenen. Der mødte 8 cyklister op ved klubhuset, og jeg cyklede med fra Spang. Gitte havde lavet en fin tur: Ketting Kirke, Augustenborg og så tilbage til Sønderborg.
De “hurtige” tog lige en omvej over Sebbelev. Jeg cyklede kun 16 km, men ellers cyklede man 20-30 km.
Det var en fin aften med hyggelig snak undervejs.
Hilsen Hanne

Tirsdag den 1. april
Sæsonen er startet og 18 Cyklister tog ud på første træningstur langs havnen, ad Friheds Alle, Borgmester Andersens Vej og holdt mandtal, inden vi cyklede mod Høruphav. Herfra gik turen videre til Vollerup og ad cyklestien mod Sønderborg, gennem Ulkebøl og videre til Kær Bygade, hvorefter vi cyklede tilbage mod Sønderborg. Det blev til 23 km fra klubhuset

Undervejs fortalte Jørgen om den planlagte træningstur i weekenden 11. til 13. april, jfr. hjemmesiden under Kalender, og ligeledes at der allerede er planlagt en tur til Silkeborg i weekenden 27. til 28. september, hvor vi overnatter på Silkeborg Vandrerhjem

Det var dejligt at møde nye Cyklister, og vi håber, at alle falder til i vores klub enten på Cyklistholdet eller hos Motionisterne.