Turbeskrivelser 2012

Her vil du kunne følge vores ture gennem sæsonen 2012:

Weekendtur til Kolding.

Vi, de ældre motioncyklister havde en pragtfuld tur til Kolding, hvor vi overnattede på vandrehjemmet, et godt sted at have som base. Da vi nu er ved vandrehjemmet, kan vi lige fortælle at vi fik alle tiders forplejning. Nok om vandrehjem.

Starten gik fra klubhuset lørdags d.6. og hjemkomst søndag d.7. oktober. Vi læssede cyklerne ca. kl.7,30 og var klar til at køre kl. 8,00.

Ved ankomsten til Kolding fik læsset cyklerne af i en fart og så gik det afsted på turen. Ruten, som Jørgen havde lagt på forhånd, gik først sydvest på mod Esbjerg, derefter sydpå, forbi TV syds hjemmebase, gennem Kolding ådal. Herfra videre gennem landskabet og dukkede op i Vonsild. Derefter sydvest på, for at vi lidt senere kom til Taps. her holdt vi et lille rast, hvor servicebilen ventede os med vand og energibar og det gjorde godt.

Jørgen havde lagt en fin rute. men der er noget den gode Jørgen ikke har magt over og det er vejrguderne. For vi cyklede for det meste i mere eller mindre regnvejr,

Og så er det også lige bakkerne, men med lidt øvelse skal han også nok få styr på det.

Efter vores lille rast tog vi lige over vejen for at sætte kursen mod Skamlingsbanken som vi nåede efter ca. 8km. og vis vi ikke havde set bakker så lå der en lige foran os, men op kom vi med sammenbidte tænder og lavt gear,puha den var drøj.

Oppe på toppen fik vi så vores medbragte mad, selv om det var udendørs i lettere regn var det et skønt rast med en skøn udsigt.

Derefter gik det hjemad med fantastisk fin fart ned ad bakke selv om det var koldt når man er våd og ikke bruger benene.

Efter hjemturen stod den på afslapning og kaffe kl.15,00 med efterfølgende bytur på gåben.

En festmiddag blev serveret kl18,00.

Derefter hyggeligt samvær.

Søndag startede vi ved halv ti tiden. Da skulle vi cykle på nordsiden af fjorden, tilfældigvis er der også bakker der. Men men, så langt kom vi ikke i første omgang, for da vi skulle krydse jernbanespor nede ved havnen var der et medlem der væltede i et spor så vi var nødsaget til at tilkalde Falck som kørte vedkommende på sygehus til undersøgelse. Der var heldigvis ikke noget slået i stykker, men det var lidt af en forskrækkelse. Derefter forsatte vi på turen, men stemningen var ikke så høj længere. Vi gennemførte dog turen og det gik igen noget opad og så hjemad til vores base. Pakke cyklerne på bilerne og så gik det hjemad.

Til slut en tak til Jørgen og Jette samt til vores medcyklister, for en dejlig tur og samvær.

Sender Borghild og Kaj

Tirsdag den 25. september.

Turen startede med lidt info om næstsidste træningsdag. Herefter gik det til Kær og kørte Kær Halvø rundt 1 1/2 gang og tilbage mod klubhuset gennem industriområdet ved Ellegaardvej. Meningen var at vi tog på udflugt til Borghild som havde budt på kaffe. Så der endte vi turen.
Tak til Borghild for god beværtning.

Cykelhilsen
Jørgen

Tirsdag den 18 september

Først var vi 9 hvoraf de 2 dårligt kunne kaldes seniore, turen gik først op forbi renseanlægget, (det er jo efterhånden blevet en vane p.g.a. de elendige vejforhold) dernæst forbi sygehuset med kurs mod Chr,den X endes bro, her drejede vi til venstre med kurs mod 2 øren.
Opad gik det ad Grønnekærvej, og så var vi kun 6.
Videre ad Flensborg landevej mod Dybbøl # Regnjakker på # Det stod ned i stænger, så fra det øjeblik kunne jeg ikke se ud af mine briller, derfor fulgte jeg bare med det forankørende baghjul.
Det føltes som et kæmpe blackout, derfor er der også et hul i min turbeskrivelse. Regn, regn og mere regn, men pludselig blev der stilstand i det, og som med et trylleslag fik Jørgen nye ideer, og vi befandt os igen på en stejl bakke væk fra byen og vores varme stuer.
Nu var tiden ved at være gået, og lygtetændingstidspunktet så tæt på, at vi hurtigt fandt den gamle bro hvor vi traditionelt splittes op til alle sider.
Tak for en våd, men humørfyldt tur.

Hilsen
Rasmus

Tirsdag, den 11. september 2012

Efter 14 dage på cykel på Bornholm var det rigtig dejligt at møde CMS’erne igen. Vi cyklede op ad den stejle bakke og herefter ned til havnen, forbi slottet og videre ad Borgmester Andersens Vej til Ulkebøl, herefter ud forbi lufthavnen og tilbage til klubhuset. En flot og dejlig tur med solnedgang, da vi igen kørte mod Sønderborg. Og heldigvis var vi kun 4 (ha, ha … ) til at dele de kager, Jørgen havde købt, så vi nød kaffe og kage i klubhuset efter cykleturen.

Da jeg var hjemme, havde jeg cyklet 30 km.

Hilsen Gitte

Tirsdag den 28. august.

I aften var der 7 mand mødt frem til en “lettere” tur.
Vi startede ud op ad bakken mod Kær halvø og lidt utraditionelt kørte vi til højre i Kær og den modsatte vej rundt på Kær halvø. i Hestehave drejede vi ned mod vandet og holdt et lille rast for at få lidt info om den sidste måned med træning. Tilbage i Kær kørte vi igen ligeud og mod Ulkebøl. Turen gik videre ud mod Vollerup ind mod Huholt og videre mod Høruphav ad bagvejen. Lige før Høruphav drejede vi ind over Lambjergvej og ved SønderLandevej tilbage til Sønderborg. I alt 33 km tilbage ved klubhuset.

Vi ses næste tirsdag.

Tirsdag den 21. august.

Vi var 10 friske cyklister mødt op til en frisk tur i det perfekte cykelvejr.
Turen gik til Jyllandssiden, men først skulle vi lige prøve kræfter med bakken forbi rensningsanlæget. Herfra videre mod Kong Christian den 10. bro, Aabenraavej mod V. Sottrup. Vi drejede af ved Gammel Landevej for at få lidt mindre trafik. Fra Sottrup gik turen videre adKasmosevej mod Ullerup. Herfra Ad Truenbrovej til Avnbøl og lige før motorvejen drejede vi ad Rufasvej til Bojskov. I Bojskov gik turen mod Fiskbæk og herfra ud til Sønderborg Landevej. Her kørte vi så hjemad igen og fulgte landevejen til vi var på Dybbøl. Lige ved Bankocentret drejede de første to af for at køre hjem, mens resten fortsatte mod Dybbøl Banke. For en god afslutning, gik det tju hej ned ad Grønnekærvej. Den er nu lettest den vej. Ved Kong Christian den 10. bro skiltes vi for alle vinde. Tak til alle for en rigtig god tur med højt humør og godt samenhold.

Turens længde blev på 36 km.

Hilsen Jørgen.

Tirsdag den 14 August

Jørgen startede med en orientering om hvad vi laver, samt lidt om Kolding turen , der var nemlig kommet tre nye den aften.

Jørgen syntes at vi skulle køre mod Kegnæs så vi kørte langs havnen hen til slottet herefter Borgmester Andersens vej og ud over Høruphav , så havde vi opsamling ude ved Skovbyvej og drikkepause, så måtte vi jo lide lidt for selvfølgelig var der en lille bakke op til mosteriet i Mintebjerg hvor der også var opsamling af et spredt felt, ud over Skovby og til drejet camping her blev der holdt pause og Jørgen fik givet den sidste orientering om Kolding turen.

Herefter gik turen hjem af igen over Høruphav, Lambjergsko, Vollerup, Spang og Sønderborg. En dejlig tur på små 40 km på en fantastisk sommer aften.

På gensyn Tirsdag 21 august

Mogens Christensen

7. august 2012

Vi bød velkommen til Benthe, som vil prøve at cykle med os, så vi var 7 cyklister, der valgte medvind på cyklestien hele vejen gennem Spang, Vollerup og til Høruphav. Herfra fulgte vi cyklestien til Kirkehørup, hvor vi holdt et lille hvil ved ”vores bænk”. Nu kunne vi se, at regnen var på vej, og vi vidste, at vi havde modvind på hjemvejen. Derfor valgte vi at køre til Mjang og derfra til cyklestien ved Krumom og mod Sønderborg. Her kom vi gennem regn og blæst, men humøret var godt, så vi mærkede det næsten ikke.

Det blev til i alt 25 km.

Tirsdag den 24. juli

Kl. 18.00 præcis startede vi fra klubhuset med retning mod lufthavnen. Herfra kørte vi

videre gennem Kær og Ulkebøl ud til Augustenborg Landevej og videre til Augustenborg.

På dæmningen i Augustenborg holdt vi en lille pause, hvor vi igen fik en lille snak om vores hastighed. Der er ingen tvivl om, at vi skal passe på, at vi ikke kommer så meget op i fart, at der er nogen, der af den grund falder fra! Jørgen er også meget opmærksom på problemet.

Der blev ligeledes orienteret om vores sæsonafslutningstur, som denne gang går til Kolding.

Vi må ikke glemme, at vi primært cykler for motionens skyld. Det eneste, vi skal opnå, er at holde formen ved lige (evt.gøre den lidt bedre). Jeg har i øvrigt netop læst, at en idrætsfysiolog har den opfattelse, at kommer man til at svede for meget, svækker det værdien af motion. Det ”lange seje moderate træk”, er det mest værdifulde.

I øvrigt tak for den gode modtagelse af min nye cykel – den er årsag til, at jeg ikke springer fra!

Derefter gik turen videre gennem Sebbelev til Ketting og Asserballe Station. Derefter den lige vej

retur til Sønderborg. Selve turen blev på godt 30 kilometer.

På gensyn på tirsdag d, 31 juli.

Eduard Madsen

Tirsdag den 17. juli 2012

9 friske seniorer mødte op ved klubhuset og var motiverede for atskulle ud og cykle lidt i modvind og måske regn.
Stor velkomst til Irene som var ny på holdet denne gang, samt til Mogens som jeg mødte første gang.

Meningen var at vi skulle have været en tur til Als, men vi blev enige om at det kunne være interessant at sde hvor langt de gæve “Gallere” var kommet med bygnningen af Nydambåden, så turen blev hurtigt lagt om til at gå til Sottrupskov.
Tju hej det gik over broen, halvt op ad Dybbøl Banke, ad Gl. Aabenraavej til Aabenraavej. Videre mod V.Sottrup ad Gammel landevej for at køre mod Øster Snogebæk og derfra til Sottrupskov.
en halv times rast i Sottrupskov, hvor vi fik en fin beretning om opstarten og bygningen af båden. Fantastisk arbejde der laves.
Men turen skulle jo hjemad igen så fra Sottrupskov mod Sønderborg gik turen ud over Sandbjerg slot og videre ad den slagne landevej til Sønderborg, hvor vi som vanligt spredtes for alle vinde.
Vi ses ige næste tirsdag til en lille tur på Als.

Tirsdag den  10. juli:

Vi var 5 veloplagte cyklister der startede i rigtig godt vejr, meget overraskende, da det havde regnet hele dagen, og Leif havde tilrettelagt turen.

Vi kørte ud af Nørrekobbel mod Ulkebøl, videre ud på Augustenborg Landevej – det gik rigtig godt med god medvind – og videre ud til Augustenborg, hen ad hovedgaven mod Osbæk og Sebbelev og videre mod Ketting. Vi gjorde stop derude omkring og fik lidt at styrke os på og fortsatte så mod Hundslev og Notmark ud til vejen til Fynshav, hvor vi begyndt at få lidt modvind, og så tilbage til Sønderborg.

Jeg kørte personligt omkring 44 km, men Sønderborg nok ca. 35 km.

En rigtig god tur med dejlig solskin og masser af dufte fra folk, der grillede

Irene

Den 3. juli 2012

Start fra klubhuset hvor vi var 8 personer. Gitte havde lagt turen, vi kørte til 2øren ind på gendarmstien
som vi fulgte et stykke på græsstien, op mod møllen. Så vi kom lige i baghaven til møllen og herfra ud på asfalt mod Broager og ned til Katrinesminde Teglværk. Vi fulgte vandet til Brunsnes hvor vi holdt pause. Efter pausen kørte vi over Iller til Gammelgab, videre over tilDynt mølle, til Vemmingbund. I Dybbøl blev vi enige om at køre til Ragebøl, så vi kunne køre på landevejen til Søderborg. Vi skiltes ved broen og takkede for turen.
Da jeg var hjemme havde jeg kørt 43 km.En tur med højt hummør,blæst, sol.
Velkommen til en ny <husker ikke dit navn<.

Med venlig hilsen Leif.

Tirsdag den 26. juni 2012

Der blæste en stiv vind, da vi fem motionister besteg Nørre Havnegade. På toppen aftalte vi at følge med Borghild hjem efter vandflasken. Derefter kørte vi tilbage til krydset Vestermark/ Nørrekobbel og her fulgte vi Nørrekobbel og Stenager + et villaområde som jeg ikke er helt opdateret på, men kursen var i hvert fald sat mod Vollerup.

Efter en lille meningsudveksling om hvilket stisystem vi skulle følge, fandt vi Vollerup.

Ad Lambjergskovvej kørte vi mod Høruphav, og her drejede vores cykler helt automatisk ind til grilbaren ved siden af Rema 1000, for vi ville nemlig ikke snydes for pølser, når der nu ikke blev noget ud af klubmesterskabet, forskellen er bare at her skulle vi selv betale.

Efter hyggesnak og med både lidt varme og mad indenbords, kørte vi ad Søndre landevej mod Klinting, og her drejede vi mod Huholt, for at komme væk fra den stride modvind.

Vi kørte ad Augustenborg Landevej til krydset ved Grundtvigs Alle, hvor vi sagde MOJN og tak for turen.

Hilsen

Rasmus

Tirsdag, den 19. juni 2012

Vi var denne gang 6 cyklister, der mødtes ved klubhuset, hvor Bjarne fortalte, at der også var en tur for seniorerne på Ærø den kommende søndag, ca. 50 km, men da kun en af os kunne komme, bliver der ingen seniorhold. Måske har vi snakket for lidt om Ærø turen på seniorholdet, men vi kan altid gå ind og se på hjemmesiden under ”Kalender”, hvad der er af arrangementer. Bjarne opfordrede os også til at komme til klubmesterskabet i næste uge.

Det var en rigtig dejlig aften med sol og ingen vind, vi cyklede ud til Bro og fortsatte mod Fynshav, indtil vi kom til Notmarkvejen, som vi fulgte til Guderup, herefter mod Sønderborg, indtil vi kom til Bro, hvor vi tog en tur ind gennem Augustenborg og langs med ”æ Lillehav” og herefter til Sønderborg. Da jeg var hjemme, havde jeg cyklet 35 km.

Inden vi skiltes, aftalte vi, at os, der tager med til klubmesterskabet i næste uge, mødes kl. 17.40 på hjørnet af Nørrekobbel ved Als Motor. Og Gitte opfordrede til, at de, der havde mulighed for at hjælpe til Alssundløbet, satte kryds i kalenderen søndag, den 5. august, hvor klubben har brug for varme hænder.

Søndagstur den 17. juni 2012

Vi kørte først ud til Mjang, dvs. vi nåede ikke en gang til Augustenborg, så var min cykel punkteret – øv – min redningsmand blev Eduard, som kun ville have været med til Mjang, han tilbød at gå hjem med den flade cykel, og jeg fik lov til at låne hans dejlige lette cykel med 27 gear. En stor tak for dette Eduard. Da vi kom ud til Monika og Per, havde de dækket op med kaffe og rundstykker, så her hyggede vi os, mens det nu øsregnede. Selvom det stadig småregnede, fortsatte vi 7 cyklister mod Nordborg, indtil vi kom til Stevning vejen, som vi fulgte til Oksbøl, Broballe og herefter ned til Hardeshøj, hvor vi tog færgen over til Ballebro kl. 12.30. Og her kom vi igen til et veldækket bord og en varm grill. Det er fantastisk at sidde i en hyggelig stue og spise og snakke med gode cykelvenner. Og vi var heldig at cykle tilbage til Sønderborg i tørvejr. Selvom vi havde en del regn og blæst, var det alletiders søndag. En stor tak til Monika, Per, Jette og Jørgen for, at det blev en helt særlig søndag. Turen var på ca. 55 km.

seniorcykletur den 12. juni 2012

Vi startede som sædvagentlig fra klubhuset. Vi var fem m/k afsted i frisk vind og lidt koldt.Vi kørte mod Ragebøl til Stovgård og ind til Ragebøl , over på Gl.landevej over mosen til Stenderup. Så forsatte vi forbi Nybøl Mølle,til landevejen, og en rundtur over Nybøl Vestermark ud på landevejen igennem Nybøl til Stenderup mod Dybbøl.Vi tog afsked med to,og resten kørte over Ragebøl til Sønderborg.Jeg havde kørt 33 km ved slut.

med venlig hilsen Leif.

Grundlovsdag, den 5. juni 2012

Vi var 5 cyklister, som kørte ud forbi lufthavnen og videre til Ulkebøl, hvor vi via Ellegårdsvej og Arnkilsgade kørte ned til havnen. Her holdt vi en snakke-/vandpause ved slottet. Det blæste ret meget, men det mærkede vi faktisk ikke meget til. Fortsatte herefter til Hertug Hansvej og Borgmester Andersens Vej. Og så var det, at Hanne fik en god ide. Hun ledte os ind gennem Brombærhegnet og videre i stisystemet, indtil vi kom til Poppelhegnet 17, hvor Hanne og Eduard bød på øl og sodavand. Det var en hyggelig afslutning på turen.

Jørgen fortalte, at Monika havde brækket skulderen, så hun kunne desværre ikke cykle foreløbig.

Jørgen kan ikke komme de næste 5 tirsdage. Leif har lovet at lave ture den 12. og den 19. juni. Og herefter aftaler vi fra gang til gang, hvem der laver turen til næste gang.

Men husk, vi mødes ved klubhuset søndag, den 17. juni kl. 9.30, jfr. mail fra Jørgen.

Og sæt kryds i kalenderen den 6. og 7. oktober 2012, hvor vi holder afslutningstur. Denne gang i Kolding, hvor vi skal bo på Danhostel Kolding. Nærmere herom følger.

Seniorcykling 29. maj 2012

Turen startede som vanligt ved klubhuset og gik igen denne gang til

Jyllandssiden. Da der stadig er vejsarbejde i krydset ved Aabenravej og

Dybbølgade, valgte vi at køre ad Redstdegade ud på Aabenraavej.

I krydset ved Gl. Aabenraavej slog vi et slag om Dybbøøstenvej til

Hørtoftevej og videre mod Ragebøl.

Fra raebøl videre til Sandbjerg hvor vi lige trak vejret og fik lidt

orientering om det næste stykke tid.

Videre fra Sandbjerg til Øster Sottrup over Vester Sottrup til Nybøl,

hvor vi drejede mod Sønderborg den slagne vej over Dybbøl Banke til

toppen og for at få en god afslutning kørte vi via Grønnekærvej over

broen, hvor vi møjnede af og kørte i alle retninger.

Vi aftalte, at vi skulle lave en søndagstur, hvor vi starter ud fra klubhuset

og kører af snørklede veje til Ballebro hvor vi tager færgen over til

Hardeshøj. Herfra af endnu ukendt rute til Miang, hvor der er gang i en

Grill ved Monica. Efter måltidet og efter at have “slået mave” går turen

tilbage til Sønderborg hvor vi skilles efter en forhåbentlig god dag i

sadlen.

Vi starter fra klubhuset alle mand søndag den 17. juni kl. 09.30.

Jørgen meddelte at den 12. juni er han på kursus hvorfor Leif laver en

tur. Ligeledes at Jørgen starter ferie den 22. juni og 3 uger frem. derfor

skal der også en anden eller flere der tager sig af turplanen.

Seniorcykling den 22-05-2012.

2 M/K var mødt til starttidspunktet. Der var blandt andet afbud grundet hjælpermøde i forbindelse med 1864-løbet.

Vi ventede til lidt over 18 med at cykle på denne lune majaften. Turen gik over Christian den 10’s Bro, ad Redstedgade (grundet vejarbejde) ud på Aabenraavej, til Ragebøl over Sandbjergvej, Ravnskobbel tilbage på Sandbjergvej, ad Nydamvej til Sottrup Skov, hvor vi holdt en kort pause ved vandet. Retur over Nørremøllevej til Snogbæk, herfra til rundkørslen ved Vester Sottrup. Videre over Nybøl til Broager. Ad Brovej og Dybbøl Banke retur til Sønderborg. Dybbøl Banke var lidt af en udfordring på den sidste del af turen. Herlig tur, hvor jeg blev udfordret, og frem for alt INGEN punkteringer! Ved Klubhuset fik vi fyldt væskedepoterne op inden det gik hjemad. Turen blev på 37,2 km med en gennemsnitsfart på 24,2 kmJ.

Tak til Jørgen for udfordringen, Monika

Cykeltur den 15. maj 2012

Denne dag var en lidt speciel dag. Vi skulle til Kollund for at aflevere overskudet fra Motorvejsløbet til Julemærkehjemmet.

Vi startede fra Sønderborg med lidt pressedækning inden afgang kl. 16.30. Lidt utraditionelt i forhold til den noemale afgang. Men vi var seks friske cyklister og en chauffør der kørte afsted mod Kollund. Vi cyklede over Dybbøl Banke og videre mod Broager, Egernsund, Rinkenæs for at fange Fjordvejen langs Flensborg Fjord mod Sønderhav. Her skulle vi vente på de sidste fra Sønderborg, (racerne). De havde jo god til til at cykle turen så vi måtte ikke vente sååå længe på dem. ca. 25. min. Vi nåede i hvert fald at blive godt koldet i det våde vejr.

Men trods det lidt sure vejr, fortsatte vi sammen med Julemærkehjemmets børn det sidste stykke fra Sønderhav til Kollund. Her blev vi bespist med lækkerier fra køkkenet og checken blev afleveret til hjemmet. Et flot beløb som gerne skulle kunne hjælpe dem igennem der hvor det kniber med økonomien.

Chaufføren kom her til sin ret, da vi (seniorerne) satte cyklerne på to biler og blev kørt til Sønderborg. Et rigitg godt arrangement.

Cykelturen tirsdag, den 8. maj 2012

Der var udsigt til regn, men det lykkedes os 7 seniorer at køre 27 km med kun ganske få dråber regn på turen. Vi kørte op ad Dybbøl Banke og videre til Nybøl. Herfra videre ad cyklestien mod Vester Sottrup, hvor vi kørte under den nye motorvej på en dejlig cykelsti – flot lavet. I Vester Sottrup tog vi Gl. Landevej mod Sønderborg, og her cyklede vi over motorvejen og videre rundt og rundt, indtil vi var på den kendte Aabenraavej. Vi snakkede om næste tirsdag, hvor de af os, der har hjulpet til motorvejsløbet, skal med til Julemærkehjemmet, hvilket desværre bevirker, at de øvrige seniorer mister en træningsaften, da der ikke var opbakning fra de resterende til at cykle, men så mødes vi måske om onsdagen med Klub Levevis hos Bilka.

Cykeltur den 1. maj 2012

På denne solbeskinnede og blæsende 01. maj aften mødtes 8 cyklister ved klubhuset. Turen gik fra klubhuset hen langs havnen, forbi slottet langs Gendarmstien til Høruphav. Stien var til tider ret blød grundet et nyt lag sand, hvor cyklerne havde svært ved at stå fast.

Hvor der ikke var læ for træerne mødte os en kraftig blæst. Ad Havbo og Vestervej gik det forbi Knøs Gaard til Larmbjergskov, over Vollerup og Huholt til Sønder Landevej, Grundtvigs Alle, Alsgade, Helgolandsgade og Havnegade tilbage til Klubhuset. Da jeg nåede min bil, havde jeg tilbagelagt 24 km. En herlig og frisk tur, som altid i godt selskab J. Tak for en hyggelig tur til Birgit, Birthe, Borghild, Gitte, Hanne, Jørgen og Rasmus.

Referent: Monika

Tirsdag den 24 april 2012.

Otte motionister startede ud fra klubhuset med kurs mod slottet, videre gik det langs med stranden til Borgmester Andersens vej, hvor Monika mødte os.
Ved krydset Søndre Landevej og Borgmester Andersens vej, drejede vi til højre mod Hørup hav, her kørte vi ned på havnen og holdt en kort BOM pause.
Herefter gik turen forbi brugsen med kurs mod Kirke Hørup og Mjang, igen holdt vi en BOM pause, “herligt” Herefter kurs mod augustenborg, hvor vi fulgte landevejen mod Sønderborg.
Ved rundkørslen drejede vi ind på Augustenborg landevej, som vi fulgte til Borgmester Anderasens vej, hvor vi splittedes for alle vinde.
Jeg fik at vide at jeg kørte for stærkt, men jeg havde altså gode ben den dag –Undskyld- det er ikke sikkert at det sker igen.
Vejret fint, tørvejr og ingen vind af betydning. Turen var på ca 25 km. Tak for en god tur.

Venlig hilsen
Rasmus.

Tirsdag, den 17. april 2012

Dejligt at komme i gang med at cykle igen og som sædvanlig i fint vejr (sidste gang var bare en undtagelse). Vi var 9 – heraf en ny cyklist – og vi startede op ad den lange, seje bakke og videre ud til Kær, Hestehave, Lufthavnen og gennem gamle Ulkebøl til Spang, Huholt og videre ad Lambjergskovvej til Høruphav. Fra Høruphav tog v i cyklestien mod Sønderborg, og da vi kom til Sønderborg, delte vi os: 2 til højre, 1 ligeud og resten til venstre ad Borgmester Andersens Vej.

Da jeg var hjemme, havde jeg cyklet 29 km.

Jørgen fortalte, at bestyrelsen var i gang med at planlægge en klubtur til Svendborg i sommer. Bliver i dagene 25. og 26. august. I Svendborg mødes vi med de af vore klubkammerater, som tager den længste vej til Svendborg. Og videre fortalte Jørgen, at vi igen i år slutter sæsonen med en klubtur måske til Ribe eller Tønder, og at det bliver den første weekend i oktober (7. – 8. oktober 2012).

Tirsdag den 10. april 2012

Så fik vi taget hul på sæsonen for seniorholdet og hvilken dejlig start.

Trods regn mødte der 7 seniorer op og ville ud på en frisk cykeltur.

Vi starter jo i denne måned sammen med motionisterne, så det kunne gå hen og blive mange den første aften for os. Men ak. Dder mødte 2 motionister på racere op til kl. 18.

Vi lettede fra klubhuset og de to fra racerholdet tog en tur med os ud i regnvejret. Det var rigtig dejligt at have dem med.

Turen gik ad Strandpromenaden og videre til Hertug Hansvej, videre ud ad borgmester Andersens vej og retning Høruphav. Her et lille pust inden det gik videre. Vi var jo blevet våde, så turen fortsatte ud over Mintebjerg tværs over derfra til Mommarkvej, tilbage gennem Kirkehørup.

Herfra med retning Augustenborg. Der var en der mente det var det korteste hjemad, men GPS´en svigtede lidt med afstanden. Skidt pyt, afsted igen ad Augustenborg Landevej hjemad. Ved indkørslen til Sønderborg blev vi enige om at takke af for turen og splittes for alle vinde. Tilbage ved klubhuset var turen blevet til 31 km.

Tak for en brav tur selv om vi var våde var det en skøn tur. Vi ses tirsdag den 17. april igen.