Turbeskrivelser 2015

Herunder kan du følge vores ture gennem sæsonen

Tirsdag den 29. september
Cykelsæsonens sidste aften var en forrygende solbeskinnet aften med den flotteste røde solnedgang, man kan tænke sig.
Vi var 9 cyklister, der småsnakkede ved klubhuset, så vi næsten glemte klokken. Men af sted kom vi da, om end efter de hurtige.
Turen gik op over Nordvesthavnsvej, Chr.d.Xendes bro, om ad Sundgade, Ankersgade og ak og ve…. Grønnekærvej. Men da vi faktisk havde overlevet denne alle sammen, fortsatte turen til Nybøl, hvor vi drejede af mod Broager. Videre mod Nybølnor, Skodsbøl, til højre ad Skodsbølvej og ad Bøsbækvej. Vi cyklede videre ad den idylliske Skovgade der ender i Egernsund. Efter en pause blev vi enige om at cykle direkte hjem, da det blev tidligt mørkt, og et kaffebord ventede os. Så det gik over stok og sten til Sønderborg. Så vildt at ”nogen” glemte at tage solbrillerne af, selvom det var mørkt.

Det blev til ca. 30 km. den aften.
Hos Rasmus ventede det lækreste kaffebord med hjemmebagte boller m. pålæg og ost, drømmekage fra Brovst og en lækker kringle. Vi burde nok have cyklet dobbelt så langt, for at kompensere de gode kager. Mange tak for kaffe og en hyggelig aften til jer 2.
Der blev snakket livligt, og Jørgen fik en ”øremærket” pengegave, som skal bruges til en gang spisning sammen med cyklisterne og ”påhæng” d.27. november. Jørgen arrangerer tid og sted.
Rigtig mange tak for en hyggelig og god sæson til alle. Håber vi alle kan ses d. 27. nov.
Hilsen Birthe C.

Tirsdag den 22. september
Næstsidste cykelaften i denne sæson. Nu bliver det mørkt inden klokken otte, og vi havde da også lygterne tændt til sidst, selv om vi – otte cyklister – kun cyklede knap tredive kilometer: Sandbjerg, Øster Snogbæk, Snogbæk Nederby (modsat rundt), Vester Snogbæk, Vester Sottrup og hjem via Gl. Landevej. Det har igen været en kanon sæson, og jeg vil gerne benytte lejligheden til at sige jer alle tak for mange dejlige timer.

Tirsdag den 15. september
Vi var ni der startede ud fra klubhuset, mod havnen, stranden, Hertug Hansvej, Borgmester Andersensvej,Søndre landevej, Klinting, Mommarkvej, Skovbyvej, Vestervej, Lambjergvej, Tromhavevej, Omfartsvejen, Madehusvej.
Her blev vi enige om at tage turen ud forbi lufthavnen og på Kær Bygade drejede vi til højre ad Vestermark, ved Nørre Havnegade og Nørrekobbel tog vi afsked efter en meget fin tur i dejligt sensommervejr.
Vi holdt altså også et par hyggelige pauser.
Tak for en god aftentur.
Venlig hilsen

Tirsdag den 8. september
I dejligt sensommervejr , startede vi 8 cyklister af sted mod Guderup . Gitte havde planlagt ruten , og den skulle foregå lidt anderledes , end vi plejer . De hurtigste , skulle cykle , alt , hvad remme og tøjler , kunne holde , helt ud til Klingbjerg, og de langsomme , skulle kun til Linak , alle sammen uden pauser . Det gik så ud på, hvem der kom først til Linak . Tro mig , det gjorde de langsomme 🙂 . Vi afsluttede , med en stor is ved havnekiosken ( mente, vi havde fortjent den ) Alt i alt , en tur , på 37 km .
Cykel hilsen Connie

Tirsdag den 1. september
Verdens ende. Cykelklubben. Start.
Jeg har fået til opgave at lave en tur, da Jørgen ikke er her.
Vi er 10 deltagere. Turen går langs havnen til Marie kirke, over Chr.10. bro til fastlandet, op til Åbenråvej, til højre gennem rundkørslerne til Ragebøl. Opsamling. Mod Dybbøl, ad Stenderupvej mod Stenderup. Over vejen mellem Nybøl og V. Sottrup op mod Nybøl mølle. Samling og en lille snak, og så videre ned til Amtsvejen mod Adsbøl. I Adsbøl mod Kobberholm, ad Gammelskovvej til Bojskov. Samling snak, snak. Videre ad Bojskovvej. Over motorvejsbroen til Rufas. Samling. Til højre ad Rufasvej mod Avnbøl. I Avnbøl samling. Videre ad Avnbøløstenvej mod V. Sottrup ad Gl. Landevej til Åbenrå/Sønderborg vej. Til højre gennem Ragebøl. Gennem motorvejsrundkørslen. Samling i krydset Åbenråvej / Dybbølgade.
Turen er på ca. 37 km. fra klubhus til klubhus.
Som sædvanlig en dejlig aften med godt vejr og et godt humør.
Tak for i aften.
M.v.h. Johannes

Søndag den 30. august – TRÆDTIL
Fra Cyklistholdet var vi 6, der valgte at bruge søndagen på at støtte Kræftens Bekæmpelse ved at
træde i pedalerne, de 5 af os valgte 65 km turen og 1 valgte 25 km turen sammen med et
barnebarn.
Vejret var med os og humøret også. Aldrig har vi set så mange punkteringer undervejs, så vi var
glade for, at vi kørte på rigtige cykeldæk med slidbane osv. Udsynet var stort, markerne er høstet
og brombærrankerne byder sig til med masser af modne bær inden længe. Vi fandt også ud af, at
der er mange bakker på Sydals, hvor ryttercyklerne absolut har en fordel, men de skulle så også
beregne tid til 3 – 4 punkteringer undervejs.
Jeg tror ikke, vi var de første, der kom i mål, men det betyder intet for os. Vi havde dog 2
springheste i flokken, som valgte at spurte det sidste stykke.

Tirsdag den 25. august
10 små cyklister tog på cykeltur. Fra klubhuset , over broen , op af Grønnekærvej med stik modvind , puh ha hårdt, videre til Dybbøl mølle , derfra til Vemmingbund, ud til Gammelmark , derefter Dynt , hvor vi drejede til højre , mod Gammel gab , i Mølmark drejer vi til venstre , ned til Iller ,hvor vi fulgte Iller strandvej , forbi Cathrines minde teglværk , op til Mølmark, derefter til venstre ind til Broager by, til højre af Dyntvej , op til Brovej, derefter til Dybbøl og hjem til klubhuset , hvor der duftede af grillpølser, alt i alt en fin tur på ca. 35 km.
Hilsen Connie.

Tirsdag den 18. august
Fremmødte 9 (der kom et nyt medlem Inger).
Vores tur som Hans lavede i en fart, da vores Jørgen var fraværende, startede kl. 18. og gik forbi rensningsanlægget, op forbi Burger King til krydset Nørrekobbel, hen forbi Bilka, over krydset til Ulkebøl, til højre ud mod Augustenborg Landevej, hen til Spangvade til højre mod Vollerup. I Vollerup forbi kroen mod Hørup, lige igennem Hørup ud forbi det tidligere rådhus til Sdr. Landevej. Til venstre ud til Kegnæsvej og til højre. Fortsatte til Lebølgård skole, stop. Samling og ”drikkesnakke” pause. Imod Tandslet. Ved kirken til venstre, derefter til højre mod Asserballe. I krydset i Tovrup drikkepause. Så cyklede vi til Skakkenborg til venstre ad hovedvej 8 til Bro. Stop og samling. Derefter går det hjemad, hvor vi først holder samling på samkørselspladsen i Madeskoven. En samlet strækning på 32 km.
Tak for i aften. Det var igen en dejlig aften uden regn og fint varmt vejr. BRAVO.
Referent Johannes.

Tirsdag den 11. august
Vi var otte cyklister, der kørte godt 30 km fra klubben og over Ragebøl, Sandbjerg, Ø. Snogbæk, Snogbæk Nederby, V. Sottrup, Nybøl, Dybbøl Banke og Grønnekærvej for at nå frem til Ankersgade og Johannes’ lovede agurkekage, som dog i mellemtiden var blevet til en gulerodskage, men det blev den bestemt ikke ringere af. Tak for kaffe og tak for hyggeligt samvær. Vi ses igen på tirsdag.

Tirsdag den 4. august
Da vi samledes 7 cyklister ved klubhuset, begyndte det at regne.
Vi blev enige om at cykle rundt om Kær, vi ville jo alligevel blive våde inden vi kom hjem.
Cyklede over Vestermark, Hestehave, Skovhuse, Nørremark. Da det kun dryppede lidt fortsatte vi til Ulkebøl. En cyklist forlod os, men vi andre fortsatte ad Augustenborg Landevej, videre til Vollerup og ad cykelstien helt ud til den nye vej Klinting. Her havde en af os en punktering, som Jørgen hurtigt fik styr på.
Videre gik det gennem Lambjergskov og Lambjergsned. Ad Sdr. Landevej fortsatte vi til Borgmester Andersensvej, hvor vi tog afsked med endnu et par stykker. Vi, de tre sidste, tog en spurt ind til byen via Borgm. Andersensvej, Frihedsallé, Hertug Hans Vej, Strandvej, Slotsbakken, Sønderbro og Sdr. Havnegade, hvor vi tog afsked ved Nørre Havnegade. Da var det også begyndt at regne, og da broen gik op, nåede vi 2 sidste alligevel at blive våde.
Alt i alt blev det en meget god cykelaften på ca. 32 km. fra Sundeved siden.
Næste gang cykler vi på Sundeved og slutter vores tur hos Johannes.
Mange tak for en god aften.
Hilsen Birthe C.

Tirsdag den 28. juli

Optankning af energi

Vejret klarede op, solen kom frem og det lokkede 11 cyklister til at møde op ved klubhuset, til den planlagte tur over Ballebro til Hardeshøj.
Fra klubhuset satte vi kurs mod Ragebøl, herfra til Øster Sottrup og videre mod Ballebro. Ved ankomst til Ballebro var der 15 min. til at færgen igen skulle sejle, tid nok til at få tanket energi op i form af en is.
Kl. 19.15 sejlede vi fra Ballebro, en hyggelig overfart i det vidunderligste solskins vejr. Ved ankomst til Hardeshøj satte vi kurs mod Mjels, Broballe og Oksbøl. Et område vi normalt ikke kommer til på cykel. Fra Oksbøl cyklede vi videre af Oksbølvej til Stevning og videre til Guderup. Herfra cyklede vi af landevejen direkte mod Sønderborg. Vejret viste sig fra den gode side det meste af turen. Fra Ketting til Sønderborg var der lidt modvind. Da vi nærmede os Augustenborg, trak nogle store sorte skyer op, som dog første begyndte at lukke lidt regn ud, da vi nærmede os Sønderborg.
En dejlig aftentur på knap 50 km. i hyggeligt selskab.
Hilsen Johanne

Tirsdag den 21. juli
Vi var otte cyklister, der denne aften kørte sådan cirka små 40 km via Kær Bygade, Ulkebøl, Augustenborg, Osbæk, Sebbelev, Ketting, Hundslev, Notmark, Almsted, Gammelgård, Tovrup, Mianghøj, Miang By, Kirke Hørup og skiltes på tilbagevejen ved Borgmester Andersens Vej. Vejret var lidt blæsende, men ellers fint.
Jørgen fik den gode idé, at vi næste tirsdag cykler til Ballebro og sejler med den lille færge til Nordals og cykler ned over Als tilbage. Husk 20 kr til færge plus evt. is-penge. Det glæder jeg mig til.

Tirsdag den 14. juli
Ni cyklister startede op i dejligt sommervejr langs med havnen og stranden med retning mod Borgmester Andersensvej.
Ved Søndre Landevej kørte vi mod Hørup Hav. Ved skovbyvej drejede vi mod Skovby (Her er det så at jeg er lidt på herrens mark)
men så vidt jeg husker drejede vi af ved Mintebjergvej,Tandslet,Asserballevej,Tovrup,Mjanghøj,Mjang og ad Tromhavevej til
Augustebborg Landevej. Den fulgte vi så til samkørselspladsen ved Madehusvej, hvorfra vi spredtes mod hjemadresserne.
Ca 40 km blev det til i godt selskab. Tak for det
Hilsen

Tirsdag den 7. juli
Vi var 7 Cyklister, som trodsede den begyndende regn og cyklede ad Dybbølølstenvej til Dybbøl, videre til Ragebøl, Øster Sottrup, Vester Sottrup, Nybøl, Broager og herefter landevejen til Dybbøl Banke, hvor vi valgte Grønnekærvej til Sønderborg. Regnen forsvandt, og det var lige før solen havde overvejet at komme frem i Nybøl.

Jørgen punkterede undervejs, men skiftede hurtigt slangen. Monika og jeg fulgtes hjem, og da vi var på Sundsmarksvej, var hendes cykel pludselig flad. Det fik vi også klaret – jeg kendte en meget handy mand, som netop boede der 🙂

Da jeg var hjemme, havde jeg cyklet 41 km. Det er nu godt med en cykelklub, ellers var det ikke blevet til 41 km, så tak Jørgen for en dejlig tur.

Tirsdag den 30. juni
Tak for en hyggelig aften, dejligt at være med igen. For mit vedkommende startede cykelturen denne smukke sommeraften hos Birgit, hvor den også skulle slutte med fødselsdagskaffe. Endnu en gang tillykke med dagen.

Vi var 13, da vi cyklede fra klubhuset. Hans Jacobsen fulgtes med os som opvarmning til C-holdet det første stykke vej. Henry Frederiksen og Bjarne Kastrup fulgte med os på cykelturen. Den gik over Hestehave, Skovhuse forbi lufthaven til Ulkebøl, derfra til Vollerup, over Lambjergskov ad ”bagvejen” til Hørup, med cykelstien til Kirke Hørup, over Majbøl til Mintebjerg, ad Skovbyvej retur til Høruphav, med Sønder Landevej tilbage til Birgit. Hvor der ventede os kaffe/te med dejlig jordbærtærte til, UHM. Turen blev for Birgits og mit vedkommende på 36 km.

Tak dejlig fødselsdagskaffe siger Birthe, Borghild, Conny, Gitte, Johannes, Jørgen, Kirsten, Rasmus og Monika (Referent)

Tirsdag den 23. juni
Vi valgte at holde Sankt Hans aften hjemme i regnvejr, da der var mange afbud og masser af regn.

Tirsdag den 16. juni
Denne aften var der et hæderligt vejr uden trusler om regn. Vi var 8 cyklister, 1 ”udlånt” fra c-holdet.
Vi startede fra klubhuset mod Chr. d. X.´s bro. fortsatte til rundkørslerne via Åbenråvej. Herefter til Stenderup, Nybøl Mølle og under motorvejen til Avnbøløsten og Avnbøl. Her cyklede vi mod Rufas, en rigtig idyllisk vej. Via Bojskovvej til Aabenraavej. Her tog vi afsked med en cyklist, der ville prøve lykken gennem Brobøl og videre. Vi andre cyklede direkte ad landevejen gennem Ullerup, V.Sottrup, Ragebøl, ny rundkørsel i Pythuse, gennem rundkørslerne ved Alssundbroen. Ved Porten til Sønderborg tog vi afsked og cyklede individuelt hjem.
En dejlig aften i rundkørslernes tegn, kan man vist godt sige. En tur på ca. 32 km.
Tak for en god aften, og et godt Fryndesholmløb, til dem der deltager der.
Birthe C

Tirsdag den 9. juni
Blæsten havde pænt lagt sig til sæsonens første grillaften. Først skulle vi dog lige en tur på cyklen for at øge appetitten. Vi var elleve cyklister, der kørte en tur over Ketting, Sebbelev og Augustenborg. På tilbagevejen tog vi hele Borgmester Andersens Vej og langs vandet tilbage til klubben. I alt ca. 32 km.
Vi var tilbage omkring 19.45 og kunne med god samvittighed nyde Tinas pølser og samværet med A-B-C-motionisterne. Vi tilbragte et par hyggelige timer og nød klubbens fantastiske beliggenhed, som Tina så rigtigt skriver i sin invitation. Tak for i aften.
Kirsten

Tirsdag den 2. juni
Gitte kontaktede cyklisterne om eftermiddagen, og aflyste aftenens tur, da det havde regnet hele dagen, og det så ikke ud til at ville ophøre inden kl. 18.00.
Irene havde inviteret på kaffe i anledning af hendes fødselsdag (60 år), så vi blev enige om at mødes der kl. 19.00. Det blev en rigtig fornøjelig og hyggelig aften med kaffe kage og en lille en til. Det kan godt være det ikke er så sundt, men sjovere. Snakken gik lystigt, og der blev debatteret både emner om cykling, valg og børnepasning.
Vi var ialt 10 cyklister, og jeg tror alle synes det havde været en hyggelig aften. Vi ønskede også Jørgen en god tur til Bornholm.
Tak for traktementet til Irene, og endnu engang tillykke.

Hans

Tirsdag den 26. maj
Fremmødte 11 pers. Irene kom endelig med også. Start klubhus, over den gamle bro, Åbenråvej, Dybbøløstenvej, Dybbøl, ved rundkørsel til Ragebøl, ad Sandbjergvej til Sandbjerg Slot. Mod Ø. Snogbæk over Ø. Sottrup og Nørremøllevej. I Ø. Snogbæk til V. Sottrup, i rundkørsel i V. Sottrup ad Gl. Landevej til Ragebøl igen. Efter store rundkørsel Åbenråvej sagde vi farvel og tak for denne gang.
Vi havde igen en dejlig og hyggelig aften. Godt vejr som vi plejer.
Vi er efterhånden ret gode til at vente på hinanden med diverse små pauser med slik. Irene havde fødselsdagsslik med. 60 år tillykke til dig. Hans fyldte rundt 70 år og tillykke til dig.
Vi cyklede ca. 30 km.
Hilsen Johannes.

Tirsdag den 19. maj
I en våd og kold forårstid med omkring ti grader og byger, der ustandselig går og kommer, blev det tørvejr og solskin hele tirsdag aften, hvor vi ni cyklister dog måtte lege kispus med en til tider lidt drilsk modvind. Dog ikke værre, end at vi undervejs kunne nyde alt det gule og grønne og små sorte og hvide lam på marken. Gitte havde lavet en dejlig tur på små tredive kilometer ud over Høruphav, Mintebjerg, næsten til Tandslet og tilbage over Kirke-Hørup, Katkær og Vollerup. På banestien takkede vi af og delte os. Nogle kørte ”lufthavnen rundt”. Måske endda længere? Andre kørte tilbage til klubben/hjem. Dejlig aften.
Kirsten

Tirsdag den 12. maj
Vi var otte cyklister der stred os i modvind op af Dybbøl Banke, så var der gang i pulsen. Turen gik videre til Vemmingbund, og så opad igen, med modvind til Broager,
her tog vi retning mod Nybøl, forbi Nybøl Mølle mod Vester Sottrup, her var der heldigvis medvind.
Herefter gik turen ad amtsvejen tilbage mod Sønderborg, og på Åbenråvej skiltes vi efter ca. 29 km.
Hilsen Rasmus

Tirsdag den 5. maj
Denne aften gjorde vi noget, som er helt specielt for os og sjældent sker: Vi aflyste på grund af, at det øsregnede.

Tirsdag den 28. april
Vi mødte 12 op, deriblandt en ny, som var meget velkommen. Håber ikke vi forskrækkede hende alt for meget. Turen gik forbi rensningsanlægget, op til Als motor, ud til Ulkebøl, ud af cykelstien til Augustenborg, derefter Ketting, ind over Hundslev, ud til Almsted korsvej, lige over, til Gammelgård, herefter Mjanghøj, ud til Kromom, igen cykelstien hjem. For mit vedkommende blev turen 37,5 km, med et snit på 19,2, på min nye cykel, som raslede helt vildt, alle burde have haft høreværn på. 🙂
Hilsen Connie

Træningsweekend – 24 – 26. april
Fredag, den 24. april kl. 18.00
Vi var 5 Cyklister, der cyklede 30 km til Sandbjerg, Øster Snogbæk, Snogbæk, Vester Sottrup, Nybøl og tilbage til klubhuset, hvor vi kl. 20 nød en dejlig varm suppe med flutes sammen med de hurtige fra klubben. Alle skulle hjælpe til med de praktiske, så det gjorde vi selvfølgelig.

Lørdag d. 25.4
Efter en dejlig morgenmad i klubhuset drog vi 3 Cyklister ud på vores træningstur.
Fra klubhuset cyklede vi over Chr. d.x´s bro videre ad Åbenråvej, Dybbøløstenvej ud til rundkørslen og mod Stenderup. Over Nybbøl Mølle til Amtsvejen gennem Adsbøl, Gråsten til Egernsund. Herfra cyklede vi til Broager, Gammelgab, Dynt og Vemmingbund.

Hjemad: Brovej, Flensborg Landevej, Dybbøl Mølle til Chr. d. x´s bro, hvor vi tog afsked.
En frisk tur på ca. 45 km. i lunt tørvejr.
Kl. 18 var der arrangeret vildtsvinespisning i klubhuset. Det blev en hyggelige aften.

Birthe C.

Søndag, den 26. april kl. 9.00
Denne morgen var vi ikke flere, end at vi kunne sidde ved et bord og få morgenmad, som det ses på billedet, men det var meget hyggeligt at få snakket lidt på kryds og tværs af holdene. Kl. 10 kørte vi 3 Cyklister en tur rundt om lufthavnen og videre gennem Ulkebøl, Vollerup ud til Høruphav, hvorefter vil igen kørte mod Sønderborg. Regnen havde indhentet os, men det blev alligevel til 29 km, da jeg var hjemme igen. Træningsweekend

Tirsdag den 21. april
Ni cyklister mødtes på en meget vindblæst, men solrig og dejlig aften.
Turen gik over Chr. d. X.s bro, her fik vi følge af endnu en rytter, så nu var vi 10. Vi cyklede videre ad den ”famøse” Grønnekærvej, hvor en uheldig cyklist fik bøvl med sit gear og måtte vende hjemover. Så var vi kun ni.
Ni cyklister cyklede mod Vemmingbund og videre til Dynt, hvor vi lige skulle nyde synet af noget flot sortbroget kvæg med nogle søde små kalve. Herfra til Skelde, Gammelgab, Mølmark og Broager, der blev en temmelig barsk tur p.g.a. blæsten. Men vi klarede skærene og cyklede mod Sønderborg ad Brovej, Flensborg Landevej til Dybbøl Mølle, hvor vi holdt det sidste stop, tog afsked og cyklede herefter hver til sit.
En dejlig aften med vind i sejlene og alligevel fik vi cyklet ca. 30 km.
Tak for i aften fra Birthe C.

Tirsdag den 14. april
Denne aften var vi 7, der tog en tur til Sandbjerg, hvor vi nød synet af den smukke skov med anemoner, ramsløg og blå lærkesporer. Herefter videre gennem Øster Sottrup, Vester Sottrup, Stenderup, Ragebøl og tilbage til Sønderborg. Det blev en tur på 25 km, hvilket vi var enige om var meget passende.

Undervejs fik vi snakket om træningsweekenden fra klubhuset fredag, den 24. april, lørdag, den 25. april og søndag, den 26. april. Desværre er nogen forhindret, men husk endelig at melde til, så vi kan blive et godt hold.

Tirsdag den 7 april.

Så gik starten på cyklisternes sæson 2015, vi var 10 hvoraf 2 var nye.

Turen gik langs med havnen, stranden, Hertug Hansvej til Borgmester Andersensvej, ved Søndre Landevej var der samling, derefter gik turen til Hørup hav, her holdt vi en lille pause, men det blev for koldt, så vi kørte hurtigt videre til Kirke Hørup og Mjang, Majbøl og tilbage til Kirke Hørup.

Ad stien under Vestervej med retning mod Ulkebøl skole, Ulkebøl dam, der efter tog vi retning mod krydset Grundtvigs alle – Ellegårdsvej, ved Nørrekobbel – Vestermark blev der efter 32 km, råbt farvel og tak for i dag, vi sees næste tirsdag.