Turbeskrivelser 2017

Herunder kan du følge vores ture gennem sæsonen

Tirsdag den 26. september
Så var det , sidste cykeltur , i denne sæson. Vi startede 6 cyklister fra klubhuset , op forbi sygehuset , langs med havnen, ud af Hertug Hans vej, og lige ud til Sdr. landevej . Derefter til venstre til Klinting , ind over Vollerup , derefter Ulkebøl . Ned af Kær Bygade , meningen var , at vi skulle ende i Ulkebøl igen , men da det pludselig var blevet mørkt, tog vi Tombølgårdvej , og sigtede direkte
efter Bosager gården , da der var kaffe og boller hos Jørgen . Tak for denne sæson , håber at alle starter igen til foråret , og forhåbentlig kommer der også , mange nye til.
Hilsen Connie.

Tirsdag den 19. september
En fantastisk stille aften og af en eller anden grund lykkedes det os 6, der var mødt, at køre i samlet flok på en del af turen, som gik over Kær, Ulkebøl, Vollerup, Høruphav, Mintebjerg, Kirkehørup, Lambjerg og ad cyklestien tilbage til Spang, hvor vi cyklede hver til sit, så vi kunne nå hjem, inden det blev mørkt. Det blev en tur på ca. 30 km.
Næste tirsdag er så sidste gang i denne sæson, og en del er forhindret næste tirsdag, men der var stemning for, at vi senere finder et tidspunkt, hvor vi kan sætte os sammen og snakke lidt om, hvordan det er gået, og om vi har gode forslag til ændringer.

Klubtur weekend 9.- 10. september
Seniorernes klubtur til Vejle.

Fredag aften mødte de fleste op ved klubhuset for, at få læsset cyklen i den sponsorerede lastbil fra Kontor Syd. Det gik gnidningsløst, og Gittes cykel var en sikker stopklods for de lette racere.
Lørdag morgen mødtes 20 medlemmer op ved klubhuset, hvor vi blev delt i de biler, som skulle køre til Vejle. Hele turen gik uden problemer og ved ankomsten til vandrerhjemmet, begyndte vi straks aflæsningen, så alle kunne komme ud at cykle så hurtigt som muligt.
Seniorernes (6 medlemmer) tur gik gennem Vejle Ådal via Bindeballe stien, som er uden bakker. Ved Ravning, hvor Bindeballestien ophører med, at være belagt med asfalt, var det slut med det flade. Vi kunne køre både til venstre og højre. Trods skilte med skrappe stigninger, valgte vi, at køre til højre. Det medførte, at nogen måtte af og trække cyklen. I Ravning by kørte vi ad Lihmskovvej forbi et kæmpe hestestutteri til Bindeballevej ned til Bindeballe Købmandsgård, hvor man kan se, hvordan man handlede dagligvare, da vi var børn.
Efter at have nydt en velfortjent kage med kaffe, gik turen videre, efter en lapning, af kuperet terræn gennem Egtved og Ødsted til Vingsted, hvor vi igen mødte fladt terræn. Fuld fart hjem til vandrerhjemmet ad Bindeballestien.
Efter hjemkomst og de tilbagelagte 50 km. gik nogle i gang med madpakken. Vi fik indlogeret os i værelserne og fik vasket vore svedige kroppe.
Vi mødtes i opholdsstuen, hvor snakken gik livligt, og mange så den næstsidste etape af Vueltaen.
(Contador vandt).
Kl. 18 blev der serveret en dejlig middag med dessert og gratis kaffe. Under middagen kom der pludselig en fremmed dame ind, og spurgte efter et cykelteam, men hun mente til sidst, at hun var gået forkert, så hun må have fortsat sin søgen et andet sted.
Efter middagen samledes alle i opholdsstuen, hvor seniorerne spillede logospil, som Johanne havde medbragt.
Herefter var det tid til at kravle til køjs, for at hvile til næste morgens strabadser.
Søndag var der så morgenmad og madpakkesmøring, før cyklerne blev klargjort til dagens tur. Vi startede ud i blændende solskin ad Bindeballe stien mod Vejle. Gennem byen til Skyttehusvej, hvor vi nød udsigten ud over havnen og bølgehusene. Videre gennem skoven til Strandvejen og Tirsbæk Strand. Her gik stien /vejen ikke længere med mindre vi ville køre på grus, men da de fleste cykler jo er med racerdæk, vendte vi om og kørte tilbage til Bredballe. Her begyndte det hårde arbejde op mod Bredballe Kirke, nogen til fods, men op kom vi alle. Videre gennem Bredballe by mod Hornstrup. Nogle meget mørke skyer truede os og vi fandt vej gennem no cykelland til transportcenteret, hvor Lagkagehuset ikke var til at stå for. Mens regnen bare styrtede ned var det lige stedet til at få en gang kaffe og kage.
Regnen ophørte og turen gik videre til Vejle ad Viborgvej og Horsensvej, og gennem byen, hvor et par eksperimenter, gjorde, at vi så lidt mere af byen en planlagt, og kom lidt for sent hjem.
Vi fandt dog igen Bindeballestien, og så gik det rask hjemad. En rigtig god tur, med ca. 40 km. gennem dejlig natur, men også veje, som mere var til biler over 3500 kg.
Cyklerne blev læsset og vi blev badet inden det gik hjemad mod Sønderborg.
Det er mit indtryk, at alle nød turen, trods nogle udfordringer, men ved at hjælpe og støtte hinanden ved at følges og vente, er det mit indtryk, at turen var en succes.

Tak til alle, både arrangører og seniorcyklister for en god tur.

Tirsdag den 5. september
Igen, igen cykeltur fra klubhuset Verdens Ende. Ja, ja, derfra starter vi skam.
Antal cyklister: 7 damer og 3 mænd.
Turen gik mod Jylland over Chr.d. X.´s bro. Aabenraavej til Ragebøl, Sandbjerg Slot og derefter Ø. Sottrup, (hvor vi ikke rigtig vidste, hvor vi var henne ). Vi kom dog til V. Sottrup. Videre til Nybøl, hvor der var nogle, som gav en omgang i rundkørslen.
Vi kom til Broager. Der skulle vi så ned ad ”Lykkebakken” til Vemmingbund.
Her holdt vi en lille samlingspause.
Op ad bakke til rundkørslen uden omgang, videre til Dybbøl Banke, en lille pause, derefter ned ad Grønnekærvej til Sønderborg, hvor Birthe stod klar med boller, øl, sodavand og kaffe.
Det var så den aften. Vejret var fint, humøret ligeså.
Tak skal i have alle sammen.
Johannes

Tirsdag den 29. august
På en dejlig sommeraften, var vi mødt 9 gæve seniorer.
Inden vi startede blev vi tilbudt, at blive fotograferet, men da det skulle foregå på Dybbøl Banke, og vi havde planlagt en tur på Als, stemte et flertal for, at vi undlod disse ekstra km. Det viste sig senere, at være en god, for det var faktisk lige, at vi nåede hjem inden det blev mørkt.
Vi startede med at køre Kær rundt, og videre ud over Ulkebøl, Kathrinelund til Hørup Hav. Videre til Mintbjerg, hvor vi holdt en lille drikkepause.
Herfra videre til Majbøl og ned af bakken til Mjang. Undervejs dertil kunne Lykke ikke dy sig for, at nævne ordet is, og de fleste var til at lokke. Derfor videre over Bro til Fjordhotellet i Augustenborg, hvor vi holdt ind ved iskiosken. De havde gode isvafler, og endda med gratis guf og syltetøj. Nu var klokken blevet så mange, at vi faktisk havde lidt småtravlt, hvis vi skulle nå hjem inden cykellygterne skulle tændes. Vi tog afsked ved Spang og det var nok ikke alle, som nåede helt hjem inden lygtetændingstid. Jeg håber ikke nogen blev antastet af de grimme mænd i sort tøj.
Tak til alle for en fin tur, som blev på 42 km.

Tirsdag den 22. august
Vi startede 10 friske cyklister fra klubhuset. Turen gik mod Jylland og første pitstop var ved Sandbjerg Slot, her fik vi en kort orientering om turen til Vejle. Vi trampede videre og blev kort efter overhalet af en anden cykelklub. Da de var ude i horisonten var Gitte, Margaretha og jeg blevet ”sat af” eller forladt. Men Jørgen, Hans og Johannes fandt os, men hvor de andre fire? Heldigvis er mobiltelefonen jo opfundet, og vi fik en aftale om at mødes med dem i Blans. Det gik rigtig godt, vi fandt hinanden og alle var glade. Men så startede diskussionen, hvem kørte den rigtige vej, og hvem ventede på hvem osv. Nå, men turen fortsatte mod Ullerup, her mistede vi atter 2, men blev genforenet for enden af Gl. Landevej, som vi kørte ad fra Vester Sottrup. Og herefter kørte holdet samlet til Rema, Dybbøl. Vi cyklede ca. 34 km.

Tak for turen
Asta

Tirsdag den 15. august
Med meldingen om skybrud, og buldren ud over vandet, var vi kun 4, som cyklede, denne aften. Turen gik op til als motor, ud af Nørager, til Ulkebøl, derefter landevejen til Ketting, hvor vi drejede til højre mod Hundslev, videre mod Notmark, op til Almsted korsvej, hvor vi overvejede, om vi skulle, den direkte vej hjem, da himlen, så noget sort ud. Vi cyklede, den direkte vej til Bro, og lige før, viadukten, åbnede vorherre op for sluserne. Heldigvis kunne vi stå i læ, indtil det værste var ovre, tror nok, Johannes, blev våd indtil skindet, da han blev utålmodig ? og kørte hjem. Vi andre blev også våde, men en hyggelig tur, på ca. 30 km.
Connie

Tirsdag den 8. august
Denne aften var vi kun 5 cyklister. Regnen truede, men vi tog afsted mod Skovby med omvej over Kær Bygade, Vollerup, Hørup, Kirkehørup, Tandslet, Lysabild og endelig fandt vi Skovby.
Det blev kun til lidt smådryp undervejs. Fra Skovby kørte vi over Høruphav og til Sønderborg, nu med vinden i den rigtige retning. Men trods blæsten på udvejen, viste min cykel alligevel en gennemsnitsfart på 17,4 for de 43 km, jeg havde tilbagelagt.
Lidt kultur skal vi også have, men da vi ikke kunne komme ind, måtte vi nøjes med at kigge ind af vinduerne til malerierne i Tandslet, udført af Lykke og 2 andre.

Tirsdag den 1. august
Fint cykelvejr og 8 glade cyklister. Vi skal på tur.
Ruten er lagt langs havnen, over Chr.d. X. s Bro, opad Dybbøl Banke til rundkørslen v. Vaskilde.
Til Vemmingbund, Skelde, Broager. Østen om Broager igennem Smøl, det er ikke tit det sker. Skønt.
Nybøl, V. Sottrup, Gl. Landevej til Ragebøl.
Vi afslutter turen hos Lykke, der har nogle is, som skal spises, og som vanen tro hygger, snakker og pjatter vi, og får mange ting vendt og drejet.
Jeg afslutter referatet med tak for i aften. Fin tur på 40 km.
Tak skal i have. Knus fra mig.
Johannes.

Tirsdag den 25. juli
Trods vejrgudernes dystre udsigter og lidt smådryb, mødte der 8 seje cyklister til tirsdagens træning.
Vi fik selskab af en enkelt motionist (Lars B. Hansen, som var den eneste ikke kylling fra de såkaldte seje.
Det endte med, at vi fik en tur uden vand fra oven, og i rimeligt vejr. Dog slet ikke, hvad man forventer i juli måned.
Vi startede med en udfordring op af bjergstien mod sygehuset gennem Joachimsparken og op til Arnkilsgade. Videre til Søndre Havnegade, Strandvejen, Borgmester Andersensvej til Sdr. Landevej. Lille pause med lidt snak og derefter til Hørup, Kirke Hørup, Mjang og ud til omfartsvejen og til Ketting. Her gjorde vi igen holdt og fik tanket op og sludret.
Videre til Sebbelev og Augustenborg, tilbage til Samkørselspladsen ved Spang. Her sagde vi farvel til en enkelt rytter. Resten fortsatte Kær Halvø rundt og ned gennem spejderlejren, hvor vi måtte sno os med forsigtighed mellem spejdere, besøgende, jobbere og leverandører, men med forsigtighed nåede vi tilbage til Sønderborg.
En rigtig god og oplevelsesrig tur.

Tirsdag den 11. juli
Nu er sommerferien godt i gang, det sås tydeligt på fremmødet denne aften. Vi er 6 cyklister som sætter kursen mod den kristelige side med Hans som tur leder.
Turen går over broen, med kurs mod Dybbøl Østen vej. Ved rundkørslen i Dybbøl, sker det værst tænkelige når man er cyklist. En af vores kammerater vælter og slå sit “dårlige” knæ. Det ser ikke godt ud. Der må ringes 1-1-2. Der ringes via 1-1-2 app, hvilket stærkt kan anbefales. Alarm centralen var begejstret, for med opringningen via app, kunne de straks se koordinaterne hvor vi stod placeret. Det kan derfor varmt anbefales at få installeret denne app.
Vores kammerat blev hentet af ambulancen og vi andre cyklede videre. Vi cyklede over Stenderup, V. Sottrup til Ullerup og videre til Blans. Herfra videre over Sottrupskov til Sandbjerg inden vi skiltes ved REMA i Dybbøl. En lidt kølig sommeraften sluttede med tankerne hos vores kammerat på sygehuset og spændte på at høre tilstanden, det må vi dog vente med.
Johanne

Tirsdag den 4. juli
Vi var fem heldige cyklister???‍♀️?‍♀️?‍♀️, der denne tirsdag, med den sædvanlige modvind, begav os ud på tur. Heldige fordi vi fik trænet bakker. Fem af slagsen, udenfor kategori?‍♀️.
Fra klubhuset op over Bakken med den nye rundkørsel, lille bakke ved Alsion, lang bakke op til Dybbøl Mølle, op over lille bakke til nye Dybbøl. Nedover Vemmingbund, og som bonus turen op ad den lange stejle bakke bagom til Broager. Den bakke var sjovere, da vi cyklede nedad den for et par uger siden. Forbi kirken til Skodsbøl, nedover ved Nybøl Nor til Nybøl, indover Stenderup og ud til landevejen til Øster Sottrup, Stovgård, Ragebøl og afsked ved Rema. Turen havde været lettere, hvis Hans havde lokket med is ved afslutning, men nej.
32km

Tirsdag den 27. juni
Vi mødte 7 friske seniorer til træning på en perfekt cykelaften med solskin og næsten vindstille.
Det må være stilhed før stormen, da der usandsynligt dårligt vejr i sigte de næste 4-5 dage.
Vi startede op forbi rensningsanlægget til Kær og videre gennem Ulkebøl til Vollerup. Herfra videre til biblioteket i Hørup, hvor vi holdt en lille drikkepause. Turen gik videre af Skovbyvej til Mintbjerg. Derfra til Majbøl, Kirke Hørup, Lambjerg til Augustenborg. Herfra en svag medvind hjem til klubben via Augustenborg landevej, Ringgade og den nye vej til Verdens Ende. Her ventede Mike og Tina med dejlige grillpølser, som blev nydt med velbehag. Hertil en kold øl, uuuummmm.
Vi hilste af med hinanden, og da det nu er ferietid, blev der også af mange, ønsket god ferie.
Fin tur på 32 km, som sagt i perfekt cykelvejr.
God ferie

Tirsdag den 20. juni
Kun fem seniorer cyklede derudaf i modvind, igen igen. Er feriesæsonen mon startet allerede?
Vi startede fra klubben, opad Helgolandsgade over broen og ud til Gl. Landevej til Vester Sottrup. Vi fortsatte til Nybøl, nedover Smøl, Skodsbøl, Vemmingbund, over Dybbøl Banke, og i fuld fart ned over Grønnekærvej til ishuset på modsatte side af sundet, udenom selvfølgelig. Endelig lidt medvind, det var ellers næsten ikke til at finde på ruten.
Vi var ikke kommet langt ud på turen, før den første, hvem mon, begyndte at snakke om is. Det smagte os godt, selvom aftenen var kold på havnen.

Tirsdag den 13. juni
Vi var 10 seniorer, der skulle langs i fuldt blæsevejr, så turen gik til Sundevedsiden via Nørre Havnegade forbi rensningsanlægget. Over Chr.d.X´s bro og videre ad Aabenraavej til Ragebøl. Det er den mest skånsomme vej i blæsevejr. 
Herfra gik turen til Dybbøl, over Bøffelkobbelvej til rundkørslen, hvor vi drejede af mod Broager.
Her kørte vi ind gennem byen og ud ad Mølmark. Ud mod Gammelgab mødte vi C- holdet, der så lidt misundelige ud, da vi jo havde vinden i ryggen. (De kørte modsat…)
I Gammelgab pryder nu den flotte bronzeskulptur ”Ugandas Eva” af George Kyeyune, som flyttes mellem forskellige landsbyer i Sønderborg Kommune.
(Syntes lige der skulle et kulturelt indslag med.)
Nå men videre gennem Skelde, Dynt og til Vemmingbund. Brovej, rundkørsel v. Bøffelkobbel, Flensborg Landevej og Dybbøl Banke. Her var den sidste drikke-opsamlingspause. Ved Rema 1000 fik vi et hold snak og tog afsked. Da var det også blevet rigeligt koldt.
Trods den hårde vind fik vi alligevel ca. 38 km i benene.
Tak for en god aften.

Tirsdag den 6. juni
Vejrudsigten sagde regn og torden, så gad vide, om vi kom afsted. Jeg bagte en rabarberkage, for om ikke andet, kunne vi da få kaffe og kage. Vejret var fint indtil kl. 17.30, men så kom der både regn og torden. Jeg aftalte så med Jørgen, at jeg tog bilen derned med kagen, og det ville han også gøre. Men da jeg fik bilen startet, forsvandt regnen igen, og da jeg var i cykeltøj, valgte jeg alligevel at cykle derned. Der var ret tomt ved klubhuset, men heldigvis kom der et par stykker, så vi var 3, der tog en tur rundt om lufthavnen, mens Jørgen lavede kaffe og sørgede for, at flere af vore cykelvenner kom til kaffe og kage. Og vi var 9, der nød hinandens selskab og kaffe og kage.

Tirsdag den 30. maj
Vi startede 9 cyklister , deriblandt en ny ankommen, velkommen til hende, altid dejligt, når der kommer nye. Turen gik op forbi rensningsanlægget og ud forbi Als motor, lige ud til Bilka. Videre lige ud af landevejen til Ketting, op af Egen bakke, med modvind, gad vide, hvornår vinden lægger sig? Men vi kom dog til Linak, hvor 3 friske gutter, fortsatte til Svenstrup, for derefter, at vende om, for at mødes med os. Vi fulgtes ad, tilbage til Ketting, de 3 friske over Osbæk, vi andre lige til Augustenborg, hvor vi mødtes på dæmningen. Derfra ud til Madeskov, hvor vi sagde tak for i aften, og cyklede, hver til sit. Igen en god cykeltur aften, tror det blev til ca. 35 km.
Mojn Connie

Tirsdag den 23. maj
Vi var 7 seniorer og 1 udlånt c-holdsrytter, der startede fra klubhuset.
Vi kørte op ad den nye vej Nordvang til rundkørslen v. sygehuset og fortsatte ad Arnkildgade, Løkken og over Chr.d.X´s bro. Ad Sundgade, Ankersgade, Grønnekærvej til Dybbøl Mølle. Det var en hård udfordring, da der blæste en god vesten vind. Vi forsatte gennem rundkørslen til Nybøl ad Amtsvejen til Gråsten, hvor vi drejede ad Fiskbækvej og lidt fri af den skarpe modvind. Forbi Landbrugsskolen og ud ad den hyggelige Bojskovvej, hvor der ligger mange flotte husmandssteder og mange duftende rapsmarker. Gult så vidt øjet rækker. Over motorvejen , til højre ad Pilgårdsvej, hvor vi fik vinden i ryggen og susede mod Avnbøl og Ullerup. Her drejede vi af til Philipsborgvej, Kasmosevej til V. Sottrup, hvor c-rytteren tog flere ture i den store roundabout. Ad Gl. Landevej ud til Aabenraavej, hvor vi fortsatte til Rema i Sønderborg. Undervejs havde vi flere opsamlinger og drikkepauser. Inden vi tog afsked, blev der igen snakket om den planlagte klubtur til Kielerkanalen.
Det blev til ca. 35 kolde km.
Tak for en god tur.

Tirsdag den 16. maj
En tirsdag aften efter en regnfuld dag, som asfalten stadig bar præg af, medførte, at kun få cykelryttere mødte op til træning. Jeg fornemmede hurtigt, at der ikke var nogen fra C-holdet og valgte derfor med glæde at spørge seniorerne, om jeg måtte følges med dem.
Det er nu 4 år siden, jeg startede som motions cyklist i CMS på min grønne city bike. Jeg nød vildt mine cykelture med seniorerne hver tirsdag, det var her, jeg blev introduceret til cykel fællesskabet. Det var dog ikke nok for mig kun at cykle om tirsdagen, så jeg valgte året efter at købe en racer for at cykle 3 gange om ugen på C-holdet. Jeg glemmer dog aldrig mine venner og de hyggelige ture hos seniorerne. Vælger hver sæson at cykle nogle aftner med dem. Det er rart at have tid til at snakke og få vendt, hvad der er af nyheder stort som småt. Bl.a. en hyggelig snak om, at “æ kvorn æ skrejn”, hvad mon det hedder på rigsdansk?
Denne tirsdag aften var som altid en hyggelig oplevelse, skønt det blev til et par ufrivillige pauser pga. af punkteringer. Ved de første 2 punkteringer blev der skiftet slanger, mens vi andre kunne nyde vejret og de gule raps marker ved Mintebjerg mosteri, inden turen gik over Vibøge, Tandslet, Hørup, Vollerup og hjem.
Den sidste punktering forsøgte Jørgen at klare uden at skifte slangen, forsøgte sig først med en løbecykel, det tog dog hurtigt pusten fra ham. Herefter forsøgte han sig flere gange med at pumpe lufte i, for herefter at cykle om kap med den luft, der susede ud. Men luften susede ikke kun ud af slangen, den susede også ud af Jørgen?. Så det tog lidt tid, inden han ved pit stop kunne fortælle om efterårets fælles weekend tur, som i år er planlagt til at gå til Kiel i weekenden 9. – 10. september, hvis der er tilmeldinger nok.
Det lyder som en fantastisk tur med nye oplevelser. Fælles bus transport til Brunsbüttel, herfra cykles til Hotel Rendsburg. I bussen får vi mulighed for at lære hinanden at kende på tværs af klubbens forskellige cykelhold. Efter ankomst til Kiel er der forskellige cykelruter langs Kieler kanalen, inden der er overnatning på 3 stjernet hotel. Næste dag fortsætter cykelturen langs Kiler kanalen, inden vi på aftalte steder samles op og køres hjem i bussen.
Tak for en hyggelig tur til seniorerne, dejligt at føle sig velkommen hos jer.
Johanne

Tirsdag den 9. maj
I stedet for hastighed og antal km vil jeg skrive lidt om temperaturen. Der var 12 grader, da jeg tog afsted og kun 10 grader, da jeg kom hjem kl. 20.00. Så de kolde ”yderlår” (hvis det er noget, der hedder sådan) trængte til et varmt bad.
Vi var kun 6, der cyklede på skovtur i det kolde vejr. Jeg havde håbet på solskin, som viser skoven fra den allersmukkeste side, men det lykkedes ikke.
Turen gik forbi Domhuset på Stationsvej og videre ud gennem den lysegrønne, nyudsprungne skov ved Kathrinelund, dernæst gennem skoven ved Høruphav og ud til Mintebjerg, hvor vi fik en lille snak om den gode æblemost mv., som stadig kan købes på Mosteriet Ryesminde.
Her drejede vi til venstre mod Tandslet og igen til venstre mod Majbøl, hvor vi drejede til højre mod Miang og derefter mod Augustenborg, hvor vi fulgte cykelstien til samkørselspladsen ved Spang, hvor vi sagde Tak for i dag, og 3 af os skulle skynde os hjem til et varmt bad. De sidste 3 tog en tur rundt om Lufthavnen.

Tirsdag den 2. maj
Der var mødt 11 raske cyklister på en aften, hvor temperaturen var nogenlunde, men til gengæld en stærk blæst, som nok ikke alle var tilfreds med. Ja, der er altid noget med vejret i Danmark, som man kan klage over.
Men alle 11 tog imod udfordringen og startede ud med bakken op forbi rensningsanlægget og videre af Nørrekobbel og til Ulkebøl, Vollerup til Kirke Hørup. Ved biblioteket i Hørup blev vi dog reduceret til 9, da 2 valgte, at køre hjem derfra.
Vi fortsatte videre til Majbøl og Mintbjerg. Forinden var der ventet på opsamling, da man efter en lille misforståelse, var delt lidt i Kirke Hørup. (Undertegnede var kørt mod Mjang). Jørgen fik dog samling på tropperne, og fra Mintbjerg kørtes af Landevejen til Hørup Hav og Sdr. Landevej til Sønderborg.
Ved kolonihaverne sagde vi farvel til hinanden og fortsatte af forskellige ruter hjem.
Alt i alt en god tur på ca. 32 km.
Håber snart sommeren indfinder sig, så vi kan slutte ved en af isboderne.

Tirsdag den 25. april
Den aften cyklede vi 8 stk. afsted i stridende blæsevejr. Turen gik op af Dybbøl banke , puh ha , hårdt , ny mand på holdet , mente vi cyklede op i himlen , ? ud til Nybøl
næsten til Adsbøl , til højre mod Avnbøl , lige før Ullerup til højre mod Vester Sottrup derefter til Ragebøl ad Åbenråvej og sluttede hos Rema i Dybbøl , hvor hver især kørte hjem.
Hilsen Connie

Tirsdag den 11. april
Turen tirsdag 11. april 2017 med 8 seniorer, der trodsede det kolde og blæsende aprilvejr, gik over Dybbøl, Ragebøl, ind over Gammel Landevej til Vester Sottrup. Videre til Ullerup og til Blans, hvorefter vi vendte modvinden ryggen og kørte hjemad over Øster Snogbæk, Sandbjerg tilbage Sønderborg. Vi kørte ca. 34 km.

Træningsweekend 7. – 9. april

Efter en vellykket opstart på sæsonen tirsdag, fortsatte vi succesen til træningsweekenden fredag aften, hvor der var samlet en hel flok cyklister.
Vi på seniorholdet talte 8-9 deltagere.
Efter at have siddet og hygget ved de blomsterpyntede borde uden for klubhuset startede Jørgen ud med at lede os over til Aabenraavej, videre til Stougård ad Sandbjergvej forbi Sandbjerg slot. Vi slap ikke for bakken på Nørremøllevej, men den tog alle i stiv arm, og fortsatte til Øster Snogbæk, hvor vi drejede af mod V. Sottrup. Herfra fortsatte vi til Stenderup, hvor vi straks cyklede til højre for at se en anden del af byen. Videre til rundkørslen og ad Dybbøløstenvej, hvor vi fik konkurrence af to små drenge. Herefter langs Dybbølsten, op ad Dybbøl Banke og Grønnekærvej, der i dagens anledning var blevet vandet med gylle, så det var bare med at køre forsigtigt. Ad Ankersgade, Sundgade, over broen og tilbage til klubhuset. (Et par af os fandt et genvej nede ved vandet for at undgå den sidste bakke.) Men en dejlig tur på 39 km.
I klubhuset blev der serveret dejlig suppe og der var snak og grin og hygge inden folk gik hver til sit.

Lørdag d. 8. april.
Dagen startede med fælles morgenkaffe for alle hold i klubhuset.
Der mødte 8 mand op til start for seniorerne.
Vejret var flot med fuld sol.
Jørgen havde lavet en tur på Sundeved siden. Op ad Dybbølbanke og ”Marburgerbakken” – puha. Vi fortsatte til Gråsten via Broager. I krydset ved Alnor skulle vi lige have noget at drikke og snakket lidt om, hvilken vej vi skulle køre gennem Gråsten. Det blev til at vi cyklede gennem Dyrekobbel til Buskmosevej, hvor vi blev enige om, at vi hellere måtte dreje af til Rinkenæs, for ellers blev turen nok for lang. Fra Rinkenæs over Alnor til Egernsund og ned under broen, for der er jo en pølsevogn. Nogle købte hotdog, andre softis og igen andre der skulle have kaffe.
Derefter gik turen mod Sønderborg langs med havnen i Egernsund, op til Skodsbøl, til landevejen Broager Nybøl. Igennem rundkørslen til Stenderup, gennem Sundved centeret, hvor kirken ligger, over Tørvemosen til Ragebøl, Sønderborg. Slut ved Rema 1000.
Vi mistede kun én person undervejs.
Turen var på 49 km. Der var 14 ° varmt og humøret højt.
Dejlig tur tak skal i have. Vi skiltes efter hjemkomsten for at mødes igen til fælles spisning i klubhuset lørdag aften. En hyggelig aften med vildsvin, dessert og kaffe.
Johannes C

Tirsdag den 4. april
Så startede vi den nye sæson i det smukkeste vejr med sol og blå himmel. Vi var 11 i alt, heraf en ny. Turen gik langs havnen og videre ud til Høruphav, Kirke Hørup, Lambjerg og videre ud til cykelstien fra Augustenborg til Sønderborg. Turen var – heldigvis – ikke så lang, vi skal jo lige i gang.
Jeg cyklede fra ved Ulkebøl og havde cyklet 27 km, da jeg var hjemme.

Undervejs tog Jørgen imod tilmeldinger til træningsweekenden i den kommende weekend fra fredag, den 7. til søndag, den 9. April.