Turbeskrivelser 2018

Herunder kan du følge vores ture gennem sæsonen

Seniorturen tirsdag d. 3. april 2018

Sæsonen 2018 indledtes på en kold og regnfuld dag.

Trods det var der mødt 9 seniorer, som trodsede vejret. Der var 2 nye medlemmer, som vi ønsked velkommen (Inge og Ole).

Vi startede ud fra klubhuset og kørte op ad bakken ved rensningsanlægget og via Kær Bygade til Ulkebøl.

Videre til Vollerup og Hørup. Her holdt vi en lille pause ved Knøs’s gård, men da det var koldt, skyndte vi os videre ad Sdr. Landevej til lyskurven ved Borgmester Andersensvej.

Her sagde vi farvel og tak for turen til hinanden.

Alle gjorde det godt den første træningsaften. Turen blev på 22 km. Godt gået.

Tirsdag, den 10. April 2018

Det var noget af et blæsevejr, vi 11 cyklister kom ud i, da vi cyklede mod Augustenborg – puh .. det var hårdt. Vi cyklede ind over Lambjerg til Kirkehørup og videre til Høruphav, hvor vi drejede ind ved Knøs Gård og cyklede til Vollerup, og nu gik det bare fremad uden blæst. I Vollerup drejede vi til venstre og kørte ud til Sdr. Landevej og herfra ind mod Sønderborg. Ved Sønderskoven sagde vi tak for i dag og cyklede hver til sit for hurtigst muligt at komme hjem til et velfortjent varmt bad.

Da jeg var hjemme, havde jeg cyklet 30 km, og det var min første tur i år. Det er det gode ved en cykelklub, at man kommer afsted. Ellers havde jeg aldrig givet mig ud på 30 km i dette blæsevejr på cykel.

Gitte

Tirsdag d. 17 april.
Atter en tirsdag med godt vejr. Vi var samlet 11 ”seniorer” .
Der blev lagt ud med at køre forbi rensningsanlægget, videre ad Arnkildsgade, Chr.d. X´s bro og Dybbølgade. Ad Aabenraavej mod Ragebøl, men vi tog mod Sandbjerg inden da.
Ved Sandbjerg ligger en skov, der lyste op med anemoner. Flot syn efter en lang våd vinter.
Vi fortsatte ad Nørremølle mod Snogbæk, hvor vi havde nogle trafikale udfordringer med gyllevognene.
Fra Snogbæk drejede vi mod Baså/V.Sottrup, videre mod Stenderup ud over Tørvemosen, der desværre havde forvandlet sig til jordvej. Men uden skader kom vi via Gl.Landevej gennem Ragebøl og Aabenraavej.
Vi afsluttede v. Rema 1000 med en snak om den kommende træningsweekend.
Vi havde kørt ca. 27 km.
Dejlig tur.
Birthe

Turen på dag 1 af træningsweekenden 2018

Syv gæve seniorer startede ud på en tur på godt 30 km på en eftermiddag med rimeligt vejr.

Fra klubben gik turen langs havnen og gennem forhindringerne ved det nye bibliotek. Videre ad Dybbølgade, Åbenråvej og Dybbøløsten til Dybbøl.

Efter opsamling ved kirken kørte vi videre til Stenderup og til næste samlingspunkt, Nybøl mølle.

Herfra videre ad Bøgevej og Lundsgårdsvej til V. Sottrup, under viadukten ved skolen til Ø. Sottrup. Videre ad Fuglsang til Sandbjergvej, hvor vi holdt den sidste lille rast. Her mødte vi den tidligere borgmester, A.P. Hansen, som vi lige fik en sludder med, samt en god tur med på vejen.

Videre til landevejen i Ragebøl og den direkte vej hjem til suppegryden i klubhuset.

Mens vi nød tomatsuppen gik snakken om turen og det videre forløb om de næste dage i træningsweekenden.

Alle synes, weekenden var startet godt.

Lørdag, den 21. april i træningsweekenden

Vi mødtes kl. 9.00 til lækker morgenmad i klubhuset. Kl. 10.00 var 9 seniorer klar til afgang mod Ballebro.

Hans guidede os trygt ad de rigtige veje til færgen i Ballebro via Ragebøl, Øster Snogbæk og Blans, så vi kunne nyde den skønne natur med de første grønne bøgegrene og masser af anemoner. Lykke måtte desværre køre fra før Ballebro, da hun skulle forberede kunstudstilling i Augustenborg.

Da vi 8 kom til Ballebro, var færgen lige kommet ind, så vi kunne straks gå om bord. Da vi var kommet i land, informerede Hans os om det videre forløb. Vi kørte ad Espehøjvej mod Mjels og kom forbi Mjels Sø, hvor vi straks fik øje på borde og bænke. Det var lige, hvad vi søgte. Susan havde bagt pølsebrød og pandekager til os, hvor er vi heldige at få sådan er ny cyklist på holdet.

Videre gik det mod Broballe og Oksbøl, Havnbjergvej, Piledamsvej og Lundenvej, hvorefter vi kørte ud på Nordborgvejen, som vi fulgte et langt stykke. Umiddelbart før Guderup kørte vi til højre ad Hjortspringsvej mod Stevning og videre ad Møllehøjvej til Stolbro og Dyndved, hvorefter vi igen kørte ud til Nordborgvejen, som vi fulgte et lille stykke, idet vi efter Egen kirke slog et sving ind gennem Egen, inden vi igen var ude på Nordborgvejen.

Da vi kom til Ketting, blev vi enige om at køre ind over Sebbelev, idet vi ellers kom for tidligt til Augustenborg. Vi satsede på at være der kl. 14 til fernisering  på Det Gamle Posthus, hvor Lykke og andre kunstnere havde en flot udstilling. Da vi var mættet af indtryk og lidt godt til ganen, kørte vi det sidste stykke mod Sønderborg.

Det var alletiders tur, og da jeg var hjemme, havde jeg cyklet 58 km den dag i ualmindelig godt selskab og vejr.

Gitte

3. Træningsdag d. 22. april 2018
Søndag flot vejr, ikke varmt.
Morgenkaffe kl. 9.00 i klubhuset.
En masse glade cyklister, der skulle nyde det gode vejr?!.
Kl. 10.00 start fra Verdens Ende. Turen gik langs havnen, over Chr.d.X´s bro ad Dybbøl Banke til Bøffelkobbel rundkørsel. Mod Gråsten via Nybøl og Adsbøl. Ved Slotsbakken opsamling. ”Hvor skal vi hen du?”. Vi blev enige. Op ad bakken mod Feldsted via Snur-Om. Nær motorvejen til højre ad Grøngrøftvej, hvor vi havde opsamling. Videre forbi Grøngrøft Slot ad Grønbakken mod Trådsbøl ad små smalle veje, hvor én af os måtte i grøften, fordi en bil med anhænger skulle overhale, godt med fart på, ikke?! Heldigvis skete der ikke noget.
Turen fortsatte op til den store sendemast (radio?), ned ad bakken igen og gennem Trådsbøl. Mod Kiding Ladegård ad mildest talt elendig vej, beskidt og lappet af mange gange og hullet… men trods det, var humøret højt. Videre gik det. Rufas og Avnbøl kom vi igennem. I Avnbøl opsamling og en snak om, hvad vej vi skulle cykle. Det blev mod V. Sottrup ad Avnbøløstenvej, Kasmosevej forbi kirken i V. Sottrup, gennem rundkørslen ad Gl. Landevej til Ragebøl. Til Sønderborg, hvor vi afsluttede ved Rema 1000.
Vi fik hilst af med tak for en god cykletur.
Vi var 7 deltagere, der havde cyklet 50 km. med rigtig mange bakker.
Hilsen Johanne

_____________________________________________________________

Seniorernes tur tirsdag d. 240418.

7 seje seniorer troppede op ved klubhuset klar til at køre ud i blæst, som vejrguderne havde disket op med.
Turen gik ned langs havnen og forhindringerne ved anlægsarbejdet ved de nye byggerier.
Videre ud over broen, op ad Grønnekærvej til Dybbøl Banke. Herfra videre til Bøffelkobbel, Vemmingbund til Dynt. Efter et lille stop videre over Gammelgab til Broager kirke.
Herfra gik turen direkte hjem til Sønderborg, hvor vi tog afsked ved Dybbøl Banke.
Turen blev på ca. 25 km, og var afkortet lidt, som ellers planlagt på grund af vejret.
Undervejs blev givet lidt undervisning i at finde det rette gear (pedalering), samt fordelen i at ligge på hjul.