Turbeskrivelser 2019

Herunder kan du følge vores ture gennem sæsonen

Tir. D. 24.september 2019

På den sidste træningsaften var der mødt 6 friske cyklister.
Vejret var koldt, men tørt.
Vi tog turen op forbi rensningsanlægget over Kær Vestermark, gennem Kær til Ulkebøl.
Herfra fortsatte vi ad cykelstien mod Augustenborg og Mjang, hvor vi kørte mod Kirke Hørup, Høruphav
videre ad Sønderlandevej til Sønderborg.
Tog ad Borgmester Andersens Vej helt ind til Strandvejen, hvor frisk cyklist tog afsked. Hun skulle ud og
bade!! Uhh. Vi andre fortsatte ad Sønder Havnegade og op ad Nørrebro, hvor de to næste ville prøve
kræfter med den stejle Stengade.
Resten af os fortsatte over Chr.d. X ́s Bro.
En tur på ca. 29 km. Men så kom vi også hjem inden det blev mørkt.
Mange tak for en god cykelsæson.

Tirsdag, den 17. September 2019
Det var en blæsende og kold dag, hvor vi havde fået både hagl og regn i løbet af dagen, men 6 modige
cyklister mødte op. Vi blev enige om en tur langs havnen og ud til Borgmester Andersens Vej, som vi fulgte
helt til Ulkebøl. Vi fortsatte ud mod lufthavnen, hvor vi rigtigt kunne mærke blæsten. Herefter videre
gennem Hestehave og ned til klubhuset.
Vi hyggede os med snak og øl, inden vi cyklede hjem – nu med lygter. Jørgen takkede for en god sæson, da
han desværre ikke kan komme den 24. September, som bliver sidste tirsdags træning i denne sæson.
Da jeg nåede hjem, havde jeg cyklet 30 km. Jeg kan desværre ikke komme den sidste tirsdag.

——————————————————————————————————————-

Tirsdag d. 27. august med seniorholdet, var vi 6 raske piger der tog ud på en cykeltur, vejret var varmt og vi
blev enige om at turen skulle lægges så vi kom forbi et sted hvor de solgte is.
Det gik fint med planlægningen af turen, Birthe stod for det og det var super (helt uden hjælp fra nogen
mænd ��)
Turen gik til Broagerland hvor hvor vi cyklede til Dynt og ud til Skeldemark og så tilbage via Skelde. Da var
der godt nok nogen der mente at nu skulle vi da snart have vores is. Det fik vi også nede ved Vermingbund,
hvor vi nød den dejlige udsigt og kunne se i det fjerne at det trak op til regn.
Men men vi var heldige vi kom hjem i tørvejr.
Som altid en utrolig dejlig tur, tak piger
Det blev til 36.61 km

Susan

Vores tur  i dag3/9

Syv cyklister startede fra klubhuset med truende skyer vestfra. Vi kørte ud til Kær forbi lufthavnen til Ulkebøl, Vollerup ud til landevejen mod Augustenborg. Vi kørte af mod Kegnæs, en lille sti med et nøddehegn, som Gitte blev fanget af. Vi fortsatte i rundkørslen ved genbrugspladsen, ad landevejen til Høruphav. Vi kom ind i er fint kvarter med fine nye huse,  kørte ad alternative små veje og stier og kom ud på den fine cykelsti til Sønderborg. Vinden havde lagt sig som Jørgen har forudset.
Jeg ved ikke hvordan set skete, men pludselig sad flokken og drak øl på Bryggeriet. Jørgen gav øl

Tirsdag 20. august.
Rigtig skøn aften. Vi var 6 dejlige cykelister denne aften. Vi havde selskab af Henry, som ønskede at
cykle med os. 🙂
Vi startede ved klubhuset på Verdens Ende. Ud tl Kær og langs Kær Bygade til
Ulkebøl. Ud af Augesteborg Landevej til Vollerup. Ad Omfartsvejen til Mjang,
videre ad Mjanghøj og Gammlgaard til Tovrup. Så er vi i Tandslet. Ad Mommarkvej og til Mintebjerg. Ud
af Skovbyvej og Sdr.Landevej til Sønderborg, hvor Henry sagde tak for i aften, og cyklede hjem. Ad
Borgmester Andersensvej, Orla Lehanns vej, Friheds Alle ind til byen. Her var det tid til at sige mojn og
tak for i aften. Skøn aften som blev til en tur på 40 km. 🙂

Tirsdag, den 13. august 2019
Vi var kun 5 denne aften. Som sædvanlig kom vi i god tid, så vi havde tid til at snakke, inden vi skulle cykle
kl. 18.15 som aftalt. Men igen kunne vi se, at de hurtige, som skulle køre før os, ikke var klar. Vi valgte
derfor at køre mod Sandbjerg. De hurtige overhalede os, da vi var på Aabenraavej. Så det var godt, vi ikke
ventede på, at de tog afsted.
Turen gik til Sandbjerg, Øster Snogbæk, Snogbæk Nederby, Ullerup, Vester Sottrup, Stenderup, hvor
Johannes havde fundet mange dejlige veje at cykle på denne skønne aften. Og vi var rigtig mange gange
under og over motorvejen. Vi sluttede som sædvanlig ved REMA og takkede for en god tur. Der er flere
afbud i næste uge. Jørgen har ferie i endnu 2 uger.
Da jeg var hjemme, havde jeg cyklet 42 km, men klokken var også 20.40. Jeg håber på, at vi kan få det
ændret, så vi igen kan køre kl. 18.00.

Tirsdag d. 23. Juli 2019
Vi mødtes 9 turcyklister ved klubhuset kl. 18.15 vejret var fantastisk svag
vind og masser af sol.
Turen gik op over Dybbøl Banke videre mod Nybøl Nord forbi teglværkerne,
Egernsund – Gråsten- Avnbøl – Ullerup- Vestersottrup og så hjem. Vi sagde
farvel til hinanden ved Rema og takker for en skøn tur.
Vi kørte ca. 42km
Tak for turen
Asta

——————————————————————————————————————-

Cykelturen tirsdag d. 16 juli 2019 i Motionisternes gruppe.

Endnu en dejlig aften i godt selskab med 6 andre cykleentusiaster, altså 7 i alt.

Vi startede frisk ud fra Klubhuset, i modvind høj solskin, flot aften .
Ruten var lagt af Jørgen og vi skulle rundt om Kær/Arnkil henover omfartsvejen til Vollerup, bagom
Høruphav til Mianghøj, hvor vi så tog over Gammelgård ud på landevejen og så tilbage til Sønderborg.

Vi fik lovning om medvind hjem efer kl. 20.00 det skete så bare ikke, men det gik.
Vi havde en god snak ved chokolade bænken hvor vi var et par stykker der gerne ville vide hvad der
egentligt var med denne bænk. Så nu bliver der jo nok skrevet historier eller givet chokolade hvem ved…..

Flotte marker passerede vi, hvor bonden havde sået en kant mellen grøft og mark på 1 meters penge af
tidsler (lyslilla farver), flot flot..

Som sædvanlig en rigtig hyggelig aften med dejlig motion, god samvittighed og nogle naturoplevelser der
sætter sig på nethinden og bliver lagret på øverste etage som et dejligt minde.

Susan

——————————————————————————————————————-

Den 2/7  startede vi 9 seje cyklister fra klubhuset ud , med hårdt blæsevejr ,  op til Dybbøløsten , derefter Stenderup , Adsbøl , Blans, Øster Snogbæk, Ragebøl, hjem til Rema Dybbøl, hvor vi tog afsked, og cyklede hver især hjem . En meget fin og afvekslende rute , som blev på 40,6 km. Håber vi ses igen næste tirsdag

Connie

Tirsdag den 25. juni.
Rigtig dejlig aften med solskin og næsten ingen vind.
Vi var 11 skønne cykelister på turholdet, klar til en skøn cykeltur 🙂
Vi startede ved klubhuset ved Verdens Ende og cyklede langs havnen og forbi slottet, langs strand
promenaden og ud af Friheds Alle og Borgmester Andersensvej. Første stop ved krydset ved krydset
ved Sdr. Landevej.
Videre gennem Hørup og ud til Skovbyvej. Næste stop og tid til lidt mundgodt fra Birgit. ( Ingen bytteret,
Birgit er “hård” ) 😉
Så til Skovby. Næste stop. Vi bliver enig om at ta til Drejby Camping og få en is. Øv, der er lukket.
Tilbage til Skovby Brugs, hvor nogle valgte at få en dejlig is.
Så ud af Kegnæsvej, mod Tandslet. Lidt brok fra Connie, som ville samme vej hjem, som vi kom fra
p.g.a. vinden 🙂 Vi drejede ind over Fjelby og gennem Vibøge. Tilbage af Skovbyvej til Hørup. Ad Sønder
Landevej til krydset ved Borgmester Andersensvej. Sidste stop og tid til at sige ” tak for i aften “
Tak for en dejlig cykeltur og godt selskab. Det blev til ca.43 km.

Fryndesholmløbet 2019

Jeg vil gerne slå et slag for Fryndesholmløbet.
Et rigtig hyggeligt og virkelig godt planlagt løb, der køres fra Fryndesholm skolen i Fynshav.
Fra vores hold samledes vi 3 mand v. Fri Bike kl. 7.15 og vi cyklede til Ulkebøl, hvor vi samlede 2 mere
op.
Vejret var perfekt til cykelløb.
Der var en duft af blomstrende buske og marker. Undervejs ind mod Mjang Dam kørte vi forbi en flot
valmuemark.
Efter ankomst til skolen, kunne vi nyde en dejlig morgenmad med kaffe og rundstykker.

Kl. 9.00 lød startskuddet til 110 + 75 + 35 km. ruterne.
Det første stykke op til landevejen er ikke perfekt, men jeg tror ikke, at der var nogen punkteringer 
Vi kørte ad landevejen mod Sønderborg til Almsted Korsvej, videre til Notmark, hvor vi kørte ind gennem
byen mod Frederiksgård. En ”gammel” vej med krumninger og rønnebærtræer i siden nogen steder. På
markerne kunne man mindes gamle dage, hvor der var både valmuer, blå kornblomster og margeritter,
meget hyggeligt for dem der lægger vægt på de ting.
Fra Frederiksgård gik turen til Østerholm, hvor 35 km. ruten, som vi fulgte, tog en venstredrejning ind ad
Kanalvej til Hundslev. Gennem byen til hovedvejen, tværs over og til venstre mod Ketting. Undervejs
holdt vi også nogle pauser. Men vi var alle godt kørende. I Ketting kørte vi mod Sebbelev, Osbæk og
Augustenborg, hvor der i tunnelen var depot. Her blev der provianteret efter alles ønsker og
hyggesnakket, inden turen gik videre mod Lambjerg, Kirke Hørup og Mjang og – puha- Mjang Høj, videre
mod Gammelgård, Tovrup og Asserballe. Herfra cyklede vi til højeste punkt på Als, nemlig Høgebjerg
(81 m.), det sidste stykke undlod vi dog. 
Hu hej vilde dyr gik det ned ad bakke og ind gennem skoven v. Pomose mejeri (vejen gennem skoven er
stadig dårlig). Ud til landevejen mod Fynshav. I Fynshav skulle vi lige have den sidste bakke med (her
sad der et heppehold), inden vi kom til målet ved skolen.
En rigtig god cykletur.
På skolen ventede der pølser og øl/sodavand + kaffe og kage. Og hyggesnak.

Hjemturen gik som en leg, idet vi havde medvind.
I Ulkebøl tog vi afsked m. 2 cyklister og inde i byen 1.
Ca. 70 km. havde vi kørt, men var enige om, at det var en succes.
Hilsen Birthe.

——————————————————————————————————————-

Den 18 juni var vi 8 personer der var mødt op. ‍
Vejret var fint nede ved klubben

Vi ville en tur ud over Kær, Ulkebøl, Sundsmarksvej vider ud af katrinelund mod Hørup ud til Mintbjerg. Så vider til Mjang og Augustenborg landevej hjem til klubben.
Men sådan skulle det ikke være. Da vi begyndte at cykle ude ved Kær kunne man se at det blev godt mørk ud over Hørup. Da vi nåde til Sundsmarksvej begyndte det at torden. Vi cykler vider til Katrinelund og så stopper vi op. Da begynder det at dryppe ️

️ Så vi bliver enige om at cykle tilbage til klubben og få grillpølser.
Da vi kom til klubben vente vi på grillpølser og det var det fineste vejr

Vi havde bare valgt den forkerte vej den dag

Anja

Tirsdag, den 11. juni 2019

En helt anderledes dag blev det. På vej til cykelklubben kunne jeg næsten ikke komme igennem
folkevandringen på vej til koncert på Slagmarken. Da jeg nåede ned til klubben, brød solen igennem en
ellers meget regnfuld dag. Vi var kun 5 ”på bænken” denne aften, da der var flere afbud. Jeg benyttede
lejligheden til at takke Jørgen for den peptalk, vi fik sidste tirsdag gående ud på, at vi skulle blive bedre til at
holde sammen i stedet for at cykle langt foran eller langt bagefter. Det stiller krav til os alle.
Vi cyklede langs havnen indimellem koncertgæster, men nåede kun til Hotel Alsik, så punkterede Jørgens
baghjul. Mens vi var i gang med at skifte slange, kom flere koncertgæster på cykel. De var lykkelige for at
kunne låne en pumpe af os. Så gik det videre over broen til Vemmingbund, Dynt, Broager ad C. H. Clausens
Vej, gennem Broager og ud til landevejen igen, som vi fulgte et stykke, hvorefter vi tog til venstre ind forbi
Egeskov og herefter ud til landevejen igen mod Egernsund, hvor vi nåede målet ISKIOSKEN ved havnen.
Nu havde vejret skiftet, mørke skyer truede. Vi besluttede at køre mod Sønderborg. Det blev langs havnen i
Egernsund og videre ad Skovgade gennem skoven mod Skodsbøl. Så skete det igen: Jørgens baghjul
punkterede. Der kom ny slange i igen og så skulle vi bare hjem hurtigst muligt mod Bøffelkobbel rundkørsel
og herefter mod Sønderborg. Ved Dybbøl Mølle sagde vi tak for en god tur og kørte hver til sit den hurtigste
vej.
Da jeg var hjemme, havde jeg kørt 44 km. På hele turen nød vi de smukke valmuer, som blomstrede
overalt.

28/5

Ni cyklister startede ud i modvind denne lidt kølige aften. Modvind denne aften var mod Sundeved.

?

Over Christian d. X’s bro. I Ragebøl kørte vi mod Dybbøl, over Stenderup ud til Bøgevej, hvor vi fortsatte ad landevejen til Gråsten.  Ud til landevejen mod Egernsund, dog ikke med stop under broen. Ved benzintanken i Broager stod nogle ag pigerne og “samlede op”, men hvor var se to herrer blevet af? De kørte nok ræs. Pigerne fortsatte ad landevejen og ved rundkørslen mod. Dybbøl dukkede se to herrer op, i venteposition.

‍‍
Lykke

Tirsdag den 14. maj 2019
En vidunderlig tirsdag aften, næsten ingen blæst og dejlig solskinsvejr, dog ikke så varmt at sommer
udstyret kan findes frem endnu. Der mødte 12 glade cyklister op og stemning var god i solen på “vores”
bænk.
Der blev bl.a. diskuteret tøj størrelser, idet flere startede med at få udleveret nyt cykeltøj. Nogen var
tilfreds med størrelsen, andre undrede sig over, at de pludselig måtte have et nr. større end normalt.
Der blev også diskuteret, om vi var inviteret til grillpølser i juni. 2 mente, at have fået en mail, hvor af det
skulle fremgå at der ingen grillaften er i juni, de 10 andre cyklister havde ikke modtaget denne mail.
Det viste sig, at der kun var modtaget en mail hvori der stod, at der igen er grillaften i juni.
Turen var tilrettelagt efter, at vi skulle være hjemme til kl. 20, hvor der var grillpølser. Turen gik opover
Dybbøl, Vemmingbund til Dynt. Herfra videre til Skelde, Gammelgab, Broager og med landevejen hjem.
En vidunderlig aften at cykle, dejligt vejr, flotte gule rapsmarker som også dufter dejligt, dog var der rigtig
mange små dyr i luften, så der blev slugt lidt ekstra “kød” på turen.
Ved ankomst til klubhuset, var grillen tændt og der var gang i pølse grilningen. Stemning var høj rundt om
et bord i klubhuset, hvor Turholdet var samlet. Vi har det hyggeligt i hinandens selskab.
Tak for grillpølser og tak til dem som tog sig tid til at grille.
Johanne

Træningstur tirsdag d. 7/5 2019.05.13
Start kl. 18.15, Verdens Ende.
Temperatur: Koldt.
Turen gik langs havnen, over Chr. d. 10.s Bro til den kristlige side. Åbenråvej, Gl. Åbenråvej, ad
Dybbøløstenvej til Dybbøl. Rundt i rundkørslen mod Ragebøl. Til venstre i Ragebøl mod Åbenrå. Efter
jernbaneoverskæringen drejede vi til venstre ad Gl. Landevej mod V. Sottrup. Gennem byen ad
Lundsgårdsmarksvej op til Avnbøløstenvej, hvor vi holdt pause.
Vi kørte gennem Avnbøl mod Rufas. Her holdt vi stop, snak og drikkepause. Vi fortsatte til højre ved
træet ud mod landevejen Åbenrå/Sønderborg. Med rygvind fuld speed til Sønderborg. Stop ved
Rema1000.
Det blev til ca. 35 km.
Tak for i aften. Flot tur og hyggeligt samvær, også tak for det. Vi ses hej, hej.
Johannes skrev.

Søndag d. 5. maj.

Sidste dag i træningsweekenden mødte der ikke så mange til morgenmad, men det var hyggeligt.
Solen skinnede, og det var koldt.
På turholdet var vi mødt 4 cyklister, havde lige skiftet turleder.
Vi startede med en tur ud over lufthavnen. Når solen skinnede, var det faktisk varmt, hvad vi kunne se på
lærkerne, der trillende fløj hen over kornmarken og fangede insekter. Viberne hørte vi også.
Vi cyklede gennem Ulkebøl, hvor der var konfirmation, så alt fra gamle/nye biler, motorcykler m.m. var
linet op foran kirken. Fra Ulkebøl cyklede vi mod Spang. Her fløj et par fiskehejre op, så der var gang i
naturen.
Fra Spang cyklede vi ad cyklestien mod Augustenborg. Over dæmningen var der flagallé, så det var
vældig flot. Videre ad Kettingvej til Ketting. Her var der også konfirmation og linet op med diverse
køretøjer og heste.
Fra Ketting kørte vi ad Hundslevvej, over Lille Mølle til Hundslev, videre til Almsted Korsvej, hvor vi tog
retning mod Sønderborg.
Det begyndte at blive lidt overskyet, men vi fik ingen regn. Langs cykelstien ved Krumum Kro var det
meget flot og en duft af ny udsprungne syrenbuske.
Vi cyklede ad supercyklestien, der i dag var ”optaget” af en kortege med konfirmander, 1 i trillebør, som
jo også er et godt alternativ (rugbrødsmotor). Ved Grundtvigsallé delte vi os, og 3 fortsatte ind gennem
byen.
Men hov, der var jo lagkagehuset!!  Der var godt fyldt op med Gråsten cyklister, og en af os skulle
skynde sig, så vi modstod fristelsen og kørte videre hjemad.
Turen var på ca. 41 km. Fin tur.
Tak til alle for en hyggelig træningsweekend.

Lørdag d. 4. maj 2019 – Træningsweekend
Dagen startede med morgenmad i klubhuset kl. 9. Det er altid hyggeligt. Der snakkes om løst og fast og kl.
10 er alle klar til at tage ud på dagens tur. Det var koldt, men heldigvis tørvejr.
Vi var 7 der kørte afsted, og turen gik ud om Kær til Ulkebøl, Vollerup og ad små finurlige veje og stier til
Hørup. Herfra kørte vi videre til Mjanghøj, Asserballe, Notmark, Hundslev og Ketting.
På turen tilbage kørte vi til Augustenborg, og blev enige om at holde en hyggepause ved iskiosken ved
Fjordhotellet. Men iskiosken var forsvundet?? Så vi satte os på en bænk og sludrede mens vi drak vand!!!
Det blev dog hurtigt for koldt, så vi kørte tilbage til Sønderborg. Det blev til en tur på ca. 44 km.
Om aftenen mødtes vi så igen kl. 18:30 til spisning og hygge i klubhuset. Her var 28 af klubbens medlemmer
samlet, og det blev en fornøjelig aften. Alle hjalp hinanden med oprydning, og de sidste forlod festen
omkring kl. 22.
Tak til klubben for et godt arrangement.
Cykel-knus til alle fra
Eva

Træningsweekend
Fredag d. 3. Maj
6 forventningsfulde turcyklister mødtes til træningsweekend. Vi havde glædet os , men vejret
var lidt imod os, vinden var temmelig hård og regnen lurede derude.
Men seje som vi er besluttede vi at cykle en tur rundt om Kær. Vi nåede et stykke derudaf og
så kom regnen, det styrtede ned. Hans fandt et skur, vi kunne stå i læ i, og samtidig kunne han
lave lidt dukketeater ud af vinduet for os. Birgit havde lidt slik med, så alt i alt var vi stadig i
højt humør.
Der blev tørvejr og vi fik gang i pedalerne igen og måtte ned til klubhuset og varme suppe.
Men så kom regnen, blæsten og kulden. Vi blev våde, kolde og lidt sure.
Vi kørte ca. 15 km

Tirsdag den 30.04.19.
I aften var vi 14 dejlige cykelister på Turholdet. Velkommen til Monica og Per.
En lidt kold og blæsende aften. Vi startede fra klubhuset og cyklede langs vandet forbi Alsik og
biblioteket. Over broen og ud langs Aabenraavej til Ragebøl. Et lille stop og optælling/vandpause. Videre
ad Ragebølskovvej og Sandbjergvej til Sandbjergslot hvor næste stop var.
Så til Øster Snogbæk, hvor vi måtte tage afsked med Monica, som uhelddigvis var kommet til at køre
ned i et hul i asfalten, og ikke kunne kører videre.
Fra Øster Snogbæk til Blans. Næste stop/vandpause. Ad Langbro, ind over Blansgårdmark/Højsvej til
Ullerup. Nyt stop/vandpause ved kirken. Videre ad Kirkepold, Philipsborgvej, Kasmosevej,
Lundsgaardvej, Stationsgade, Jørgensby, Nybølvej til Nybøl. Næste vandpause. Videre til Rema i
Dybbøl, sidste stop og tak for i aften for en dejlig cykeltur på ca. 40 km.

Tirsdag d 23/4

Der var 9 der tog en tur i blæsevejret.
Vi cykle fra klubhuset op til Burger King ud af den nye vej og så ude til Ulkebøl, Vollerup hvor vi holdet en pause. Så gik det videre til Hørup, Mjang, Mjanghøj, Gammelgaard hvor vi havde en drikke pause og Birgit gav flødekarameler.
Der efter til Skakkenborg videre til Ketting og så hjem af hovedvejen, hvor vi fik godt med fart på.
Vi holdet ved Madeskov sagde farvel til hinanden.
Det var en god tur og ikke for koldt.

Anja

——————————————————————————————————————–

Referat af turholdets tur søndag d. 21. april.

Som noget nyt i år cykler turholdet også torsdag og søndag. Torsdag har ikke endnu haft den store
tilslutning. Dette kan tilskrives vejret, som har været temmelig koldt.
Søndag har derimod haft rimelig tilslutning. Konceptet er stille og rolig kørsel i vores skønne natur,
med et ophold et sted, hvor vi kan nyde en kop kaffe eller andet efter ønske.
Denne søndag var mødt 4 cyklister op ved klubhuset på en påskedag, som viste sig fra sin bedste
side rent vejrmæssigt.
Turen gik op til Burger King og ud af den nye industrivej til Ulkebøl og Vollerup. (Opsamling) Vi
fortsatte via Hørup Hav, Kirke Hørup til Tandslet, hvor vi holdt en lille drikkepause. Vi fortsatte af
Tandsgårdsvej via Fjeldby, Skovby og Neder Lysabild til Lysabildskov Camping. Men der var
desværre lukket, da forpagteren har besluttet ikke at fortsætte. Efter an snak med Hans Hansen, som
camperer derude, Valgte vi at kører tilbage til Skovby, hvor vi fik kaffe og basser hos Migge. Efter
lidt hyggelig snak gik turen hjemover ad Sdr. Landevej, hvor vi skiltes ved Lyskrydset (Borgmester
Andersens Vej).
En hyggelig tur på ca. 50 km. Håber der bliver lidt mere tilslutning, når det bliver rigtig sommer.
Vi kører ikke stærkere end alle kan følge med.
Hans

Tirsdag d. 16.4.19

En solrig men kold aften kunne byde os cykletur denne tirsdag.
9 cyklister var mødt op.
Turen gik fra klubhuset langs havnen hele vejen hen til slottet og videre ad Strandvejen, Kongevej,
Hertug Hans Vej, Friheds Allé, Orla Lehmanns Vej og Borgmester Andersens Vej (så fik jeg vist alle veje
med) ud til Sdr. Landevej, hvor vi holdt samling og drikkepause. Videre gik det til Høruphav og ud på
Skovbyvej, hvor vi igen holdt pause, til Mintebjerg, hvor vi drejede ind ad Mintebjergvej og fortsatte ud til
Mommarkvej. Vi skulle samles, men der manglede 2 cyklister. 1 kørte tilbage. Så kom den ene cyklist
hæsblæsende og fortalte, at den anden var punkteret, og nu var hun undervejs hjem og hente bilen, da
der manglede en slange. Vi andre blev enige om at dele os, så nogen blev ved den havarerede cyklist,
og de andre kørte hjem, da det var koldt.
1 cyklist havde en slange, fik skiftet den og så op på ”hesten” igen. Så gik den ”vilde jagt” hjemad, for vi
var blevet kolde. Vi kørte gennem Kirke Hørup ad Vestervej og Lambjergskov til Vollerup og Ulkebøl,
hvor vi sagde farvel.
Ca. 24 kolde km.
Tak for i aften

——————————————————————————————————————–

Tirsdag den 9 april startede 10 cyklister fra klubhuset , turen gik op forbi Burger King , ud af den nye vej , gennem Ulkebøl , videre til Vollerup, og første stop , var hos biblioteket i Høruphav , hvor vi fik lidt færsellære

?

, det blev  dog,  hurtigt for koldt , at stå stille , fortsatte til Kirkehørup , forbi chokoladebænken

?

og til Mjang , ud til Augustenborg  landevej og tilbage til Sønderborg . Turen blev ikke så lang , da der var mange , som hundefrøs , det blev til ca. 25 km. Dejligt , at komme på landevejen igen . Hilsen Connie

Tirsdag, den 2. April 2019
Det var dejligt at se alle de glade cyklister, der var mødt ved klubhuset klar til at starte en ny sæson.
Velkommen til Johanne, som igen bliver en del af flokken. Vi var 14 cyklister på denne første tur.
Vi cyklede langs med vandet og videre af Borgmester Andersens Vej, til Høruphav og Kirkehørup.
Herfra over Lambjerg og ud til cyklestien, som vi fulgte til Ulkebøl. Nogle kørte fra her og andre fortsatte
ad Ellegårdsvej og hjem.
Da jeg var hjemme, havde jeg cyklet 26 km i et passende tempo – efter min målestok.
Hans laver en tur til torsdag for dem, der har tid og lyst. Jørgen er i København næste tirsdag,