Nyheder 2016

Billederne fra Bent Rask kan bestilles. Se dem under billede galleri her på hjemmesiden.
Hvis du har fundet dig selv på et af billederne og gerne vil ha’ billedet i fuld opløsning (5184×3456 pixel) kan du sende kr 25,- til fotografen på mobilepay til nr. +4520145114.
For at få billedet skal du samtidig sende:
1.) nr på billedet
2.) din e-mailadr og
3.) dit navn på en SMS til samme mobilnr.
Vil du ha’ flere billeder er prisen fra andet billede kr. 15,-.

Med venlig hilsen
BENT RASK
Ringridervej 17, 1.
DK-6400 Sønderborg
Tlf.: +45 2014 5114
rask6400@gmail.com

Tak for iår
Alssundløbet er nu afviklet for i år. I kan se billeder fra dagen under billede galleri her på hjemmesiden.
Diplomer hentes på sportstiming.dk
Det er også muligt, at følge Alssundløbet på vores facebook gruppe.

KLUBTUREN går i år til Svendborg Vandrehjem i weekenden 8 – 9. oktober
Læs mere om den spændende tur og programmet under kalender.

Fryndesholmsløbet 19. juni
Se under kalender om vores fællestur til Fryndesholmløbet. Der er speciel pris til medlemmer, derfor skal i tilmelde jer til turudvalget.

Tur med C-holdet søndag den 29. maj
Søndag formiddag den 29. maj mødtes vi som sædvanlig ved klubhuset til vores træningstur.
Klokken nærmede sig 10, og C-holdet bestod kun af Peter L. og jeg.
Blev enige om at tage turen Kegnæs Rundt. Johanne Ahrendt var også mødt op, og vi spurgte om ikke hun ville med os.
”Jo, hvis I venter på mig, så tager jeg med”.
Det lovede vi, og så kørte vi. Os 3.
Først ud over Kær (bygaden) over vejbroen, Ulkebøl, bagom Vollerup til Hørup. Vi tog så Hørup Bygade, fordi der denne søndag var Cykelløb i Kirke-Hørup/Mjang/Majbøl.
Videre ud til Mintebjerg, derfra til Skovby.
Indtil videre gik det fint- med Peter foran, Johanne i midten og sidst i feltet- Henry.
Som I kan fornemme, så ”pakkede” vi Johanne godt ind.
Fra Vibøgevejen til Skovby, der stiger lidt hele vejen, tog Johanne pludselig føringen og pokker tog fat.
Da tabte både Peter og jeg pusten, vi forsøgte i strid modvind at hænge på. Det lykkedes ikke!
Johanne måtte vente på os – ved byskiltet– lige det modsatte af, hvad vi blev enige om ved klubhuset.
”Hvad gik der af dig” ? Jo, svarede Johanne, ”hvis man ikke presser sig en gang imellem, så bliver man ikke bedre”. Det kunne vi kun give hende ret i.
Så gik turen over Drejet til Kegnæs, og vi fik Johanne tæmmet lidt igen.
Dejligt med lidt medvind helt ud til Sønderby Strand, hvor vi gjorde et lille pitstop og nød udsigten.
Vi måtte ikke blive kolde, så vi kørte tilbage til Skovby, ind over Fjeldby, ud til Tandslet, Asserballe og ind over Møllevej til Skakkenborg og til Ketting. I Ketting vendte vi næsen hjem til Sønderborg.
På Præstegårdsvej tog vi afsked med Johanne. Peter og jeg fortsatte til Bjørnemosen udover Kær Bygade igen.
Jeg troede vi skulle forbi Kraftvarmeværket, men Peter har for vane at skulle slå en sløjfe ind over den gamle militære terrænbane og derfra ned til klubhuset. Der skulle lige ordnes nogle ting der, lidt hyggesnak på bænken, og så hjem og se afslutningen på Giroen.
Alle 3 havde haft en rigtig god dag, masser af vind og duft af syrener, guldregn og hvidtjørn.
Hilsen Henry

Min første cykeltur med Seniorerne
Tirsdag d. 3. maj stod jeg hjemme i køkkenet med en bunke sportstøj og så meget tænksom og forvirret ud, da min mand kom hjem. Han spurgte straks om jeg ville over i cykelklubben, men jeg rystede lidt på hovedet og svarede: naj, tja, måske, ved ikke helt, jo, skal jeg?
Men mænd er jo kendt for at handle, så før jeg nåede at fortryde helt, havde han fået mig udstyret med cykelbukser (som jeg selv har købt for 100 år siden), vindjakke fra CMS, cykelhjelm, cykelhandsker og solbriller. Han pumpede min cykel, skubbede mig ud af døren og sagde “God tur – husk at slå Endomondo til” – og så var jeg på vej. Over stok og sten gik det – jeg ville jo nødig kommer for sent – hen over den gamle bro, ned om havnen – det gik jo godt det her – og så kom jeg lige til den nye bakke foran kasernen. Puha – konditionen var vist alligevel ikke for god. Forpustet og rød i hovedet ankom jeg til klubben. Og der stod mine nye venner – Seniorerne – dem på de almindelige cykler, uden racercykler og klik-pedaler. Og sikke en velkomst. Alle smilede og ønskede mig velkommen – spurgte interesseret til hvem jeg var, om jeg havde cyklet før osv. Og så blev der sagt, at det var en god dag at starte på for vi skulle ud til Borghild og Kaj og have kaffe. Fantastisk!
Vi cyklede ud om lufthavnen – Ulkebøl – Vollerup – Huholt og endte ved Borghild og Kai i Grundtvigsparken. 1000 tak for dejlige boller og kage og herlig snak. En tur på 22,93 km (altså hjemme fra mig – for alt tæller jo ). Vi var 10 personer afsted og under kaffen fik jeg lige en aftale om en søndags cykeltur med 2 af mine nye venner!!
Så søndag d. 8. maj var jeg afsted igen. Denne gang gik turen ud om lufthavnen i strid blæst – videre til Ketting – Sebbelev og Augustenborg.
Læser du dette, og er du endnu ikke medlem af Cykelmotion Sønderborg, så skynd dig at få pumpet din gamle cykel og kom ned til os. Det er fantastisk at cykle sammen med andre, og du skal ikke være bange for at du ikke kan følge med – vi venter på alle.
Jeg glæder mig allerede helt vildt til tirsdag aften, hvor jeg skal afsted igen.
Cykelknus og kram
Eva

Arbejdsdag
Lørdag den 16. april var der indkaldt til arbejdsdag. Klubhuset skulle shines op ude og inde. Solen stod højt på himlen da vi mødtes kl. 9, men der trak flere gang op
til regnvejr.
Kollage fra arbejdsdag
Der blev renset tagrender, malet sokkel, slået græs, vasket vinduer, ryddet op ude og inde, ukrudt fjernet, køkkenet blev ren gjort og der blev lavet EL arbejde. Det var en hyggelig formiddag og arbejdet gled godt i et godt socialt samvær. Formiddagen sluttede med regnvejr og en grill pølse. Klubhuset er nu klar til en ny sæson.

Træningsweekend
Vel overstået træningsweekend
Turudvalget vil gerne takke for kanon opbakning til træningsweekend og ikke mindst social samvær samt hyggelig middag lørdag aften.
Det har været en fornøjelse og alle har været flinke til at hjælpe med oprydning m.m. igennem hele weekenden.
En speciel tak til de hjælper som har hjulpet weekenden igennem og ikke selv har været ude at cykle, det er helt fantastisk at I har taget jer tid til dette, selvom I ikke har kunnet deltage i selve træningen.

Vi ses til aftentræning som starter på tirsdag kl.18
Husk træning er kl.18 tirsdag og torsdag frem til 1. Maj.

Mvh
Turudvalget

Lørdag den 6. februar – nogle nyheder fra generalforsamlingen
-nye træningstider, vi starter kl. 18 hver tirsdag hele året og slutter alle ved klubhuset efter træningen
-Cyklisterne er omdøbt til at hedder “Seniorer”, følg dem her